Hradec Králové: Destinační společnost má za sebou první rok svého působení

04.08.2025 13:43 | Tisková zpráva

Pro propojení města Hradce Králové s širším regionem Hradecka a cílem zajistit profesionální destinační management vznikla před rokem v červenci Destinační společnost Hradecko. Meziroční nárůst zájmu o region ukazuje, že systematický přístup k řízení cestovního ruchu začíná přinášet výsledky.

Hradec Králové: Destinační společnost má za sebou první rok svého působení
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Destinační společnost Hradecko uzavírá první rok svého působení s pozitivními výsledky, které potvrzují smysluplnost profesionálního řízení cestovního ruchu. Podle údajů Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2024 území Hradecka celkem 137?343 hostů, což je meziročně o 6033 více než v roce 2023. Vzrostl také počet přenocování, a to na 284?947, přičemž zahraničních hostů přijelo 72?719. Oproti roku 2023 se jejich počet zvedl o 1189. „Za uplynulý rok jsme vytvořili stabilní základnu pro další rozvoj destinační spolupráce. Ukázalo se, že profesionální řízení cestovního ruchu přináší hmatatelné výsledky, ať už ve formě rostoucí návštěvnosti, pozitivního vnímání města nebo silnější spolupráce mezi partnery,“ uvádí ředitelka společnosti Soňa Došková. Při svém založení v červenci minulého roku také převzala Destinační společnost Hradecko Infocentrum Hradec Králové, Bílou věž a kostel sv. Mikuláše. Tím se stala garantem kvality služeb nejen pro návštěvníky, ale i pro město samotné.

Významné výsledky zaznamenala zejména v jarních měsících letošního roku. V kostele sv. Mikuláše došlo k více než trojnásobnému nárůstu návštěvnosti oproti stejnému období předchozího roku. Zatímco v roce 2024 přišlo v období duben až červen 510 návštěvníků, v tom samém období letos to bylo již 1?647 návštěvníků. Výrazně stoupl zájem o komentované prohlídky, rekordní sezónu zažila také Bílá věž. Za první pololetí tohoto roku ji navštívilo 20 758 osob, čímž překonala výsledky z let 2023 i 2024. Nejvyšší měsíční návštěvnost vykázaly měsíce květen a červen, které se přiblížily hranici 5000 návštěvníků. Tento trend potvrzuje, že region je stále atraktivnější i mimo hlavní prázdninové období „Hradec Králové je město s výjimečným charakterem a velkým potenciálem pro cestovní ruch. Díky destinační společnosti můžeme systematicky rozvíjet nabídku, podporovat místní ekonomiku a zvyšovat atraktivitu města pro návštěvníky i obyvatele,“ doplňuje náměstkyně primátorky pro oblast cestovního ruchu Ilona Dvořáková.

Vedle tradičních služeb klade Destinační společnost Hradecko důraz také na rozvoj regionálních produktů. Od dubna nabízí Hradecko regionální výrobky přímo v Infocentru Hradec Králové. Cílem je přinášet autentické zážitky, podporovat lokální ekonomiku a zároveň posilovat vnímání regionu jako moderní a soběstačné destinace. „Regionální produkty jsou nejen suvenýry, ale i nositeli příběhů. Představují hodnoty, které chceme podporovat. Tedy kvalitu, tradici, lokální tvorbu a udržitelnost,“ dodává ředitelka Došková.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

Necháte Faltýnka za vás kandidovat?

I když podle všeho ovlivňuje zakázky? Nebo vám jeho jednání přijde v pořádku? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-jarek-je-ten-kat-odposlechy-faltynka-ktere-nikdy-neopustily-policejni-spis-285811

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Uherské Hradiště zahájilo výstavbu nového zimního stadionu

16:47 Uherské Hradiště zahájilo výstavbu nového zimního stadionu

Slavnostním zahájením stavby a poklepáním základního kamene začala v Uherském Hradišti dne 30. září …