Projekt celkem vyjde na 9,5 milionu korun bez DPH. Výběr na svém včerejším zasedání schválili radní. Město očekává, že dokumentaci pro povolení záměru by mohlo mít k dispozici na jaře roku 2027. Samotná rekonstrukce historického centra by tak mohla začít přibližně na jaře roku 2029.
„Navzdory náročnosti celého projektu se přípravy rekonstrukce Velkého náměstí vyvíjejí podle předpokládaného scénáře. Výběr projektanta je klíčovým milníkem na cestě k realizaci. Město obdrželo čtyři nabídky, přičemž hodnoticí komise doporučila projektanta s nejvýhodnější cenou a relevantními zkušenostmi. Návrh komise následně podpořila i rada města,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast městských investic Lukáš Řádek.
Zhotovitel zpracuje veškeré stupně projektové dokumentace, od návrhu pro povolení záměru až po prováděcí dokumentaci pro samotnou realizaci. Součástí zakázky budou také související průzkumy, odborné posudky a další podklady nutné pro zpracování všech stupňů dokumentace.
Chcete, aby STAČILO! a SOCDEM postavili společnou kandidátku?Anketa
Radnice předpokládá, že by dokumentaci pro povolení záměru mohla mít k dispozici na jaře roku 2027. Následně bude třeba žádat o povolení záměru na předmětnou stavbu, poté přijde na řadu zajištění dokumentace pro provádění a zadání stavby. Jakmile bude mít radnice k dispozici kompletní projektovou dokumentaci, bude moci zahájit výběr samotného zhotovitele stavebních prací.
Rekonstrukce historického centra by tak v případě příznivého vývoje mohla začít na jaře 2029. Velké náměstí čeká celková proměna, která zahrnuje umístění nových stromů a dalších prvků, které pomohou zpříjemnit klima. „Součástí návrhu jsou i zavlažovací a mlžicí systémy, které budou využívat dešťovou vodu přímo z plochy náměstí. Po přefiltrování ji plánujeme znovu využít – jak pro zavlažování nově vysazených stromů, tak pro ochlazování celého prostoru během horkých dní,“ vysvětluje náměstek Řádek.
Na Velkém náměstí i v ulici V Kopečku se také změní dopravní režim. Nově zde vznikne sdílený prostor s omezenou rychlostí 30 km/hod, který bude přívětivý pro všechny uživatele. „Sdílená zóna je moderní dopravní režim, kde chodci, cyklisté i řidiči využívají prostor rovnocenně, bez přísně vymezených tras nebo předností. Všichni se zde pohybují s ohledem na ostatní, což přirozeně zvyšuje bezpečnost i kvalitu pobytu v centru města,“ doplňuje náměstek Řádek.
Návrh navíc klade důraz na bezbariérovost celé plochy. Právě na hlavní ploše se změní počet parkovacích míst, naopak nové parkovací kapacity přibydou v rámci přidružené rekonstrukce Komenského ulice. Novinkou bude i obousměrný provoz Mýtské ulice a celého náměstí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV