Hradec Králové: Nové úřední desky začnou spořit papír a nabídnou lepší přehled

29.04.2013 10:30

Až 34 tisíc kusů papíru ušetří královéhradecký magistrát ročně instalací úřední desky v elektronické podobě. Přesně takový počet listů formátu A4 musejí pracovníci úřadu potisknout textem a ručně špendlit.

Hradec Králové: Nové úřední desky začnou spořit papír a nabídnou lepší přehled
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

V první polovině května začne jedna ze tří plánovaných desek sloužit občanům na odboru dopravy, záhy projde obměnou i ta v podloubí magistrátu.

Čtyřiadvacet hodin denně přístupnou úřední desku musejí mít všechny obce, tak to nařizuje zákon. Po modernizaci úřední desky volaly komise místních samospráv a upozorňovali na to též občané prostřednictvím anonymního dotazníkového šetření na jaře letošního roku.

„K tomuto kroku jsme se rozhodli v minulém roce a v posledních měsících se zejména snažíme vylepšit tuto novou desku tak, aby v první polovině května naplno všem sloužila. Instalace je velice náročná, odstraňujeme poslední nesrovnalosti,“ říká Denisa Netolická, vedoucí odboru vnitřních služeb Magistrátu města Hradec Králové, který reaguje tímto krokem na priority současného vedení radnice. Klientům doposud sloužila jen jedna úřední deska v podloubí, nově budou k dispozici desky tři a navíc v novém elektronickém provedení. Občané se tak budou moci daleko pohodlněji orientovat ve vyvěšených dokumentech.

Po „ťuknutí“ na dokument se tento zvětší na celou plochu panelu a lze v něm listovat jako v papíru. Velikost panelu je přibližně A3, výrazně se zlepší čitelnost, protože i dokumenty formátu A4 či A5 budou zvětšeny téměř na velikost formátu A3.

Magistrát ročně spotřebuje zhruba 34 tisíc kusů papíru pro účely vyvěšování na úřední desce, což je množství, které vydá po vyskládání jednotlivých listů papíru vedle sebe na úsek dlouhý 10 km.

Vytisknuté dokumenty jsou zatím špendleny k úřední desce v podloubí úřadu a úředníci musejí individuálně hlídat lhůty, po které je třeba tato sdělení mít vyvěšené. To v následujících několika týdnech pomine. Systém bude lhůty hlídat sám.

Nové úřední desky se po instalaci na odboru dopravy postupně objeví v podloubí úřadu i na Živnostenském úřadě ve Střelecké ulici. Veškeré dokumenty budou propojeny se spisovou službou, odpadne tím pádem i čas, který aktualizaci papírové úřední desky museli úředníci věnovat. Tímto krokem město chrání i životní prostředí, neboť k výrobě ročního uspořeného množství čistého papíru bylo potřeba pokácet zhruba dva vzrostlé stromy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kopřivnice: RunTour odstartuje již tuto sobotu

22:09 Kopřivnice: RunTour odstartuje již tuto sobotu

V sobotu 27. dubna se v Kopřivnici poběží RunTour! Do rodiště Emila Zátopka přiláká elitní vytrvalce…