Hradec Králové: Spolu s křižovatkou Koruna se obnoví i rozsáhlé okolní území

06.04.2015 10:46 | Zprávy

O zhotoviteli jedné z největších investičních akcí města, stavby okružní křižovatky Koruna, rozhodli už městští zastupitelé. Z šesti uchazečů zastupitelé vybrali toho, který se stavebních prací ujme. Stavbaře čeká poměrně rozsáhlé území, které během 310 dní od převzetí staveniště kompletně přetvoří. Pokud nenastanou nečekané komplikace, mohlo by být vše hotové do konce roku 2016. Podmínka města, tedy alespoň částečný průjezd křižovatkou po dobu rekonstrukce, zůstane zachována.

Hradec Králové: Spolu s křižovatkou Koruna se obnoví i rozsáhlé okolní území
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

V žádném případě se nejedná pouze o výstavbu okružní křižovatky, ale významnou obnovou projde například i část Gočárovy třídy včetně křižovatky u Čedoku. Rekonstrukce se dotkne také Habrmanovy ulice, a to až téměř po základní školu. Kompletní obměnou projde i území od křižovatky Koruna směrem k podjezdu do Kuklen, přičemž stavbaři zútulní i část prostoru před ním. V úzké návaznosti na toto stavební území se práce dotknou i části ulice Všehrdova a vytvoří zcela nové dopravní napojení ulice Zamenhofovy. V Puškinově ulici stavbaři provedou pouze úpravu nájezdu. Rekonstrukce okružní křižovatky u Koruny zahrne plochu v rozsahu zhruba 20 tisíc metrů čtverečných.

„Samotná stavba je rozdělena do více etap tak, aby byl zachován průjezd osobní dopravy a linek městské hromadné dopravy, což byla jedna z hlavních podmínek města při zadávání zakázky.  S přeměnou křižovatky se počítalo už zhruba před deseti lety, tedy v době, kdy využití sousedního území, na němž vzniká Aupark, ještě nebylo vůbec zřejmé,“ vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města. Prostor, na němž vznikne kromě křižovatky i zcela nově řešené území, spadá do jednotné linie části města složené z terminálu, Riegrova náměstí a lokality Koruna.  Stavba výrazně zkulturní pohyb pěších a cyklistů v tomto území, zároveň přibude přechodů pro chodce, které jsou navrženy v šířkách čtyři metry. V prostoru křižovatky budou i nové cyklistické stezky, projektanti mysleli i na novou zeleň, která v místě vznikne. Náročná rekonstrukce zahrnuje i nové uspořádání trakčního vedení trolejbusů, s nímž se bude muset stavba v tomto frekventovaném území za podmínky průjezdnosti území rovněž vypořádat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Věříte na náhody?

Jak věřit této vládě, že chce něco nezávisle prošetřit, když poté, co Uhlíř přišel s tím, že jsou darovací smlouvy mezi Jiříkovským a Blažkem neplatné, tak najednou skončil? A jestli jsou smlouvy neplatné, co to vlastně znamená pro stát, potažmo nás lidi? Je to tak, že stát nezíská nic jen pomohl le...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava se stane hlavním železničním uzlem regionu

22:09 Jihlava se stane hlavním železničním uzlem regionu

Správa železnic pokračuje v projektování vysokorychlostní trati (VRT) v úseku Světlá nad Sázavou - J…