V žádném případě se nejedná pouze o výstavbu okružní křižovatky, ale významnou obnovou projde například i část Gočárovy třídy včetně křižovatky u Čedoku. Rekonstrukce se dotkne také Habrmanovy ulice, a to až téměř po základní školu. Kompletní obměnou projde i území od křižovatky Koruna směrem k podjezdu do Kuklen, přičemž stavbaři zútulní i část prostoru před ním. V úzké návaznosti na toto stavební území se práce dotknou i části ulice Všehrdova a vytvoří zcela nové dopravní napojení ulice Zamenhofovy. V Puškinově ulici stavbaři provedou pouze úpravu nájezdu. Rekonstrukce okružní křižovatky u Koruny zahrne plochu v rozsahu zhruba 20 tisíc metrů čtverečných.
„Samotná stavba je rozdělena do více etap tak, aby byl zachován průjezd osobní dopravy a linek městské hromadné dopravy, což byla jedna z hlavních podmínek města při zadávání zakázky. S přeměnou křižovatky se počítalo už zhruba před deseti lety, tedy v době, kdy využití sousedního území, na němž vzniká Aupark, ještě nebylo vůbec zřejmé,“ vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města. Prostor, na němž vznikne kromě křižovatky i zcela nově řešené území, spadá do jednotné linie části města složené z terminálu, Riegrova náměstí a lokality Koruna. Stavba výrazně zkulturní pohyb pěších a cyklistů v tomto území, zároveň přibude přechodů pro chodce, které jsou navrženy v šířkách čtyři metry. V prostoru křižovatky budou i nové cyklistické stezky, projektanti mysleli i na novou zeleň, která v místě vznikne. Náročná rekonstrukce zahrnuje i nové uspořádání trakčního vedení trolejbusů, s nímž se bude muset stavba v tomto frekventovaném území za podmínky průjezdnosti území rovněž vypořádat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org