Statutární město Jablonec nad Nisou posouvá dál přípravu záměru nového parkovacího domu a bytových domů v ulici 5. května. Záměr parkovacího domu přímo navazuje na sousední terminál veřejné dopravy. Bytové domy přináší potřebné nové byty do centra města.
V roce 2021 odsouhlasilo zastupitelstvo města optimalizaci projektu Terminálu veřejné osobní dopravy. Hlavní úpravou byl přesun podzemního parkingu pod terminálem do nadzemního parkovacího domu v sousední proluce u schodů k vlakové zastávce. Důvodem byla potřeba rozložit investici do více etap a koncipovat parkování levněji.
V roce 2024 město připravilo zadání dvoufázové anonymní architektonicko urbanistické soutěže. „Příprava zadání nám trvala několik měsíců a zahrnovala urbanistické i dopravní prověření, inženýrskogeologický a dendrologický průzkum, konzultace s odborníky na development i s řadou aktérů v území včetně dopravního inspektorátu a ŘSD,“ popisuje jablonecký náměstek pro rozvoj a digitalizaci Jakub Chuchlík.
Vykonává Okamura funkci předsedy sněmovny lépe než Pekarová?Anketa
Rada města pak schválila vyhlášení soutěže. První fáze probíhala od 3. prosince 2024 do 14. února 2025. Celkem do soutěže přišlo 24 návrhů, z nichž porota vybrala pět účastníků, kteří byli vyzvaní ke zpracování podrobnějších návrhů. Na konci května potom porota společně s odborníky z oblasti dopravy, stavebnictví a developmentu vybrala jako vítězný návrh architektů Jana Votočka a Antonína Pokorného. S jejich studiem nyní město uzavírá smlouvu na projektovou spolupráci.
„Projekt se stal součástí Akčního plánu města Jablonec nad Nisou 2025–2027 a město jej rozčlenilo do tří samostat-ných celků, aby mohlo efektivně řídit přípravu i financování. U jed-notlivých etap počítá s aktivním vyhledáváním investora nebo spoluinvestora. Souběžně s architektonickou studií se nyní bude zpracovávat ekonomická studie, která stanoví možné modely financování a bude podkladem pro rozhodnutí o dalším postupu,“ doplňuje Jakub Chuchlík.
Část A – Parkovací dům Projekt počítá s kapacitou 267 parkovacích míst, z toho 188 míst pro systém P+R a 79 míst pro rezidenty bytových domů. Hrubá podlažní plocha parkovacího domu činí 10 366 m2, z toho 525 m2 připadá na obchodní plochu. Předpokládané náklady v cenové hladině roku 2025 bez DPH činí 277,8 mil. Kč.
Část B – Soubor tří bytových domů u vlakové zastávky Tato etapa zahrnuje 54 bytů s celkovou hrubou podlažní plochou 4 553 m2. Odhadované náklady dosahují 173 milionů Kč bez DPH. Město předpokládá účast soukromého investora.
Část C – Bytový dům s komerčním parterem na nároží ulic 5. května a Horská Návrh zahrnuje 25 bytů s hrubou podlažní plochou 2 234 m2. Předpokládané náklady činí 116 milionů Kč bez DPH a také zde město očekává vstup soukromého investora.
„Přestože pracujeme s ome-zeným rozpočtem a nebude v silách města realizovat všechny potřebné rozvojové záměry v dolním centru, nesmíme rezignovat na úlohu města jako iniciátora a koordinátora svého rozvoje. Proto jsme spustili přípravu tohoto projektu i řešení celého území kolem ulice 5. května. Projekt koncipujeme tak, aby byl atraktivní i pro soukromého investora a jeho realizace byla možná v blízkém časovém horizontu,“ uzavírá náměstek Chuchlík.
Oceněné návrhy i s hodnocením poroty jsou k nahlédnutí na stránkách ČKA ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV





