Most Pionýrů přes Lužickou Nisu byl už v havarijním stavu a některým částem hrozilo zřícení, proto byl podepřený výdřevami a na minimum se snížila jeho tonáž.
Bude válka mezi Ruskem a Ukrajinou?Anketa
Stavba byla bez výrazných komplikací a na začátku listopadu byl nový most uveden do režimu předčasného užívání. Aktuálně zhotovitel doladil poslední drobné nedodělky na zábradlí a osadil svislé dopravní značení.
„Původní most měl jednopolovou konstrukci se železobetonovou deskou s šesti ocelovými nosníky o světlosti 2,9 metru. Novou nosnou konstrukci tvoří rámový prefabrikát o světlosti 3 metry a světlé výšce 2 metry. Celková šířka nového mostu je 4 metry,“ popsal technické parametry Martin Černý, vedoucí oddělení správy komunikací jabloneckého magistrátu, a dodal, že čelní zdi, včetně navazujících křídel, jsou v koruně opatřené železobetonovou římsou o tloušťce 700 mm, do které je kotveno ocelové zábradlí se svislou výplní. Na vtoku i výtoku na čelní zdi navazují rovnoběžná zavěšená křídla a zároveň opěry, resp. stojky rámového prefabrikátu navazující stávající kamenná křídla, která jsou zároveň regulačními zdmi toku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV