Nejvíce návštěvníků opět zaznamenalo MIC v Jičíně (74 037 návštěv), následuje infocentrum v oblíbeném Autocampu Sedmihorky (32 563), RTIC v Turnově (21 882) a Infocentrum v Mladé Boleslavi (18 143). Celkový součet poskytnutých služeb v infocentrech našeho regionu je úctyhodných 214 748, včetně telefonátů a mailové korespondence.
Některá v letošní sezoně zaznamenala nárůst návštěvnosti. Jedná se například o TIC Zvířetice s více než třetinovým nárůstem (9 339 návštěv), o TIC v Železném Brodě (5 304), a také o Infocentrum v Mnichově Hradišti (3 829). Tato zlepšila nabídku svých služeb či nabídla možnost navštívit nová místa, a tak přilákala více návštěvníků.
„Počet zahraničních návštěvníků tvoří 5 procent z celkového součtu. Nejvíce region Český ráj vyhledávají turisté z Německa (26 procent), Polska (24 procent) a Nizozemska (14 procent). Přijíždějí k nám také turisté z Francie, Velké Británie, Dánska, Ruska a Slovenska. V číslech pak celková návštěvnost informačních center činí 9 250 zahraničních turistů,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.
Pro Sdružení Český ráj jsou informační centra nezbytnými strategickými partnery pro propagaci regionu směrem do celé České republiky i dále do Evropy. „Každý rok sledujeme návštěvnost v 17 informačních centrech Českého ráje. Společně aktualizujeme naše internetové prezentace, vytváříme propagační materiály, představujeme region na veletrzích, zajišťujeme statistiky – zkrátka bychom bez spolupráce s nimi nemohli dobře fungovat,“ doplnila Kořínková.
Důležitým metodickým partnerem je Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR), která sdružuje více jak tři sta středisek poskytujících služby turistům a veřejnosti. V letošním roce slaví 25 let od svého založení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV