Šperky Hanuše Lamra vyjadřují okouzlení procesy, které svět udržují v neustálém pohybu. Pracuje s kovem, který tvaruje, jakoby šlo o živou hmotu. Tkáně a pletiva organismů jsou pro něj výchozí inspirací. Mění se, rostou a podléhají rozkladu, který je zárodkem dalšího života s jeho hemžením. Po letech fascinace strukturami rostlin obrátil Hanuš Lamr svou pozornost i na tvarové bohatství světa brouků. K dosavadním otiskům žilnatiny listů devětsilu či zbrázděných stonků angeliky se tak přidává jemná kresba na krovkách střevlíka i členitost kusadel roháče.
S přesným převedením znaků těla brouků konkrétních druhů pracuje také Zlatka Lamrová. Využívá při tom ale efektu výrazně nadsazeného měřítka. Podle entomologických atlasů vytváří textilní objekty ve tvaru krasců a tesaříků, které mohou být jen ozdobou nebo módním doplňkem s praktickou funkcí. „Díky autorčině hravosti, poháněné dětskou fantazií v nejlepším smyslu slova, se obklopeni obřími textilními brouky ocitáme v pohádce v roli skřítků. A najednou se na svět díváme novýma očima,“ napsala o tvorbě manželů Lamrových historička umění Petra Matějovičová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jihlava.cz