V místech, kde je rychlost dopravním značením už dlouhodobě snížena na 70 km/h, řidiči pravidelně překračují i devadesátku. Je zde komplikované odbočování a také přecházení frekventované ulice od autobusové zastávky. Na silnici je podle kalibrovaného dopravního sčítání intenzita provozu v průměru 13 000 vozidel za 24 hodin. Podle policistů, kteří tento úsek silnice na hosovském kopci zařadili mezi vhodné pro úsekové měření, se v posledních deseti letech stalo v místě osm vážných nehod.
„Už jen samotnou instancí radaru došlo nyní v místě ke snížení rychlosti většiny vozidel díky psychologickému efektu,“ uvedl jihlavský radní pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal. Rekordmanem je za prvních deset dnů provozu úsekového měření rychlosti u Hosova řidič, který projel tímto úsekem rychlostí 122 km/h.
Dalším místem, kde je v Jihlavě v provozu úsekové měření rychlosti, je jihlavský tunel. Od dubna 2019, kdy zde bylo měření spuštěno, překročilo do konce roku 2019 rychlost 27 076 řidičů. Za celý rok 2020 už to bylo o 11 tisíc přestupců míň. Rychlost v tunelu překročilo v loňském roce 16 246 aut.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV