Hovořili také o výhodách různých způsobů zadávání veřejných zakázek dle mezinárodních standardů FIDIC (Mezinárodní federace konzultačních inženýrů). Společná prezentace se konala na půdě Magistrátu města Karlovy Vary.
"Nejsme ani vlastníky mostu, ani investory jeho výstavby," uvedl karlovarský radní pro dopravu Martin Dušek, "ale tento most komplikuje život nejvíc nám, občanům města Karlovy Vary. Jednak proto, že přejít či přejet z Doubí do Tašovic nebo do Dvorů bez něj znamená o čtyři kilometry delší cestu, ale také proto, že vede tranzit mezi D6 a směrem Plzeň přes Tuhnice a zahušťuje dopravu nedaleko centra města. Proto jsme rádi nabídli prostor pro prezentaci Doubského mostu v našich prostorách".
Zástupce investora Lukáš Hnízdil, ředitel Správy Karlovy Vary Ředitelství silnic a dálnic ČR, připomněl vývoj původního projektu na opravu stávajícího mostu. "Vloni jednadvacátého srpna jsme zjistili, že systém předpínací výztuže mostu je nefunkční, to potvrdila i diagnostika mostu. V září jsme se rozhodli, že pro zadání novostavby použijeme zásady tzv. Žluté knihy FIDIC, tedy postup, při kterém zhotovitel stavbu nejen realizuje, ale též zpracuje její projekt dle zadaných podmínek. Je to mimochodem poprvé, kdy ŘSD používá tento postup v podobném případě. Uchazeči představili svůj zamýšlený způsob řešení stavby ve výběrovém řízení studií, výběrové kritérium byla nejen cena, ale též rychlost výstavby a délka záruční doby. Pro stavbu má takový způsob zadání zakázky výhody mimo jiné v tom, že už ve chvíli, kdy zhotovitel začíná zpracovávat projekt, může objednávat suroviny, plánovat kapacity a podobně."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV