„Komunikace i chodníky budou postupně rozebírány, a to včetně podkladu z kameniva. Nově budou položeny podkladní vrstvy, osazeny obrubníky dělící chodníky a komunikaci, přeřešeny budou i jednotlivé vjezdy k nemovitostem. Povrch komunikace bude asfaltový a chodníky budou z betonové dlažby,“ popsal Lubomír Stýskala z odboru veřejných zakázek.
Bezprostředně po zahájení stavby narazili stavbaři na komplikaci v podobě vedení sítě elektronických komunikací, které se oproti původnímu předpokladu nenachází v normou stanovené hloubce 60 centimetrů, ale jen 20 až 30 centimetrů. „Vedení, které je v obou chodnících a po celé jejich délce, proto musíme přeložit. To znamená ručně odkopat a obnažit, zpětně uložit do pískového lože a překrýt informační fólií. Ve vjezdech pak musí být vedení uloženo do dělených chrániček,“ uvedl Lubomír Stýskala.
Ne všichni vlastníci plní zákonnou povinnost
Další problémy způsobuje odvod dešťových vod. Ne všichni vlastníci totiž plní svou zákonnou povinnost a mají systém odvodu dešťových vod napojen do dešťové kanalizace nebo dešťovku likvidují na svém pozemku. „Především u těch majitelů nemovitostí, kteří dosud dešťovou vodu vypouštěli volně na chodník, se setkáváme s názorem, že napojit jejich svody do uliční vpusti má město. To ale není možné, nemůžeme z městského rozpočtu platit za něco, co je ze zákona v režii někoho jiného,“ vysvětlil Lubomír Stýskala.
Přestože podle smlouvy má rekonstrukce skončit v listopadu, zhotovitel přislíbil dokončení akce v dřívějším termínu. „A to i přes složitost technického řešení jak u chodníků, které kvůli sklonu nelze provést bezbariérově, tak u vjezdů, kdy se každý zvlášť musí řešit atypicky,“ uzavřel Lubomír Stýskala.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV