Posuzovaným záměrem je vybudování nové plavební komory u jezu Bělov a s tím související propojení dvou v současné době oddělených splavných úseků stávající vodní cesty do jednoho funkčního celku. Pokud se záměr podaří realizovat, vodní cesta nazvaná Baťův kanál bude splavná až do Kroměříže. Ve městě samotném pak ŘVC plánuje stavbu přístaviště na Erbenově nábřeží a rekreačního přístavu v lokalitě u letiště nedaleko soutoku Moravy s říčkou Kotojedkou. Kotvit by v něm mělo asi 80 plavidel. Podle zástupce ŘVC Filipa Duška bude Baťův kanál po dokončení záměru končit v turisticky atraktivním místě. Přístav by měl patřit k největším v České republice. Měl by plavidla ochránit i při povodni. V přístavu by mělo být také servisní centrum.
Radnice podle starosty Tomáše Opatrného prodloužení Baťova kanálu do Kroměříže podporuje. „Pomůže to rozvoji cestovního ruchu v Kroměříži,“ mínil Opatrný. Podle radního Jiřího Kašíka Kroměříž již v minulosti stála před podobně důležitým rozhodnutím. „Někdy v 19. století se vedla debata, zda do Kroměříže pustíme železnici. Město bylo proti, teď máme železniční uzly v Přerově a Hulíně a vlaková doprava je pro Kroměřížany obtížněji dostupná. Nerad bych, aby za 100 let někdo řekl, že se do Kroměříže nedostane lodí,“ řekl Kašík. Podle něj bude složité najít rovnováhu mezi zájmy občanů žijících v okolí budoucího přístavu a mezi veřejným zájmem. „Při dobré vůli to ale možné je,“ dodal radní Kašík, v jehož kompetenci je rozvoj cestovního ruchu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV