Lanškroun: Na Laudon se vrací automobilové závody

25.07.2019 17:57 | Zprávy

Laudon se znovu stane dějištěm automobilových závodů do vrchu. První srpnový víkend si závodníci užijí nového asfaltového povrchu a příznivci motorismu skvělé podívané. Přípravy probíhají na plné obrátky, a proto jsme položili několik otázek řediteli závodu Aleši Gänsdorferovi.

Lanškroun: Na Laudon se vrací automobilové závody
Foto: lanskroun.eu
Popisek: Renesanční radnice v Lanškrouně

Od kdy se datují první závody?
Na kopci Laudon se jezdilo již v roce 1974. Po oblastních a přeborových závodech se zde v roce 1984 poprvé jelo republikové mistrovství. Rok 1989 však tradici ukončil, ne však nadlouho, protože se sem mistrovství vrátilo v roce 1997.
První nám známý závod do vrchu poblíž Lanškrouna se uskutečnil dne 16. 6.1974 u České Třebové na kopci Kozlov a byl nazván „Závod do vrchu cestou Maxe Švabinského". V roce 1976 již známe závod na kopci Laudon na trati mezi Albrechticemi a Štíty, započítávaný do oblastního krajského přeboru v závodech do vrchu. Jméno Laudon dal kopci slavný generál, který přijel během sedmileté války v polovině XVIII. století do Lanškrouna. Zdejší Laudonův pobyt připomínal dnes již zrušený pomníček obětem války, tzv. Bílý kříž, u silnice k Rudolticím a také vesnice Laudon (Mezilesí). Pořadatelé dokázali kvalitní prací povýšit postupně svůj závod až na úroveň československého mistrovství, které se zde poprvé jelo 2. 9. 1984. Trať tehdy měřila 4 kilometry a závod byl znám ještě pod jménem města Česká Třebová. Nepřetržitě se zde závodilo až do roku 1989 v tradičním zářijovém termínu. Potom bohužel byla tradice závodů přerušena. Poslední „předlistopadový závod" se jel na trati dlouhé 3820 metrů.

Zásluhou obnoveného pořadatelského sboru v čele s Karlem Kubů z Letohradu se závod znovu konal v roce 1997, kdy se jelo již podle známého systému sobotního a nedělního závodu tentokrát již s podporou města Lanškroun a obce Albrechtice, avšak stále na tomtéž kopci Laudon. Od té doby je tento podnik jedním z klenotů našeho domácího mistrovství. Délkou 4000 metrů patří i díky svému charakteru k našim nejlepším tratím.

V roce 2009 převzal otěže pořádání místní autoklub - AMK Laudon L. A. Už při své premiéře přípravy závodu zařazeného do seriálu KW Berg Trophy se osvědčil a hned v prvním roce posbíral vavříny za nejlépe uspořádaný závod sezony. Pro sezonu 2010 byl závod zařazen zpět do oficiálního Mezinárodního mistrovství České republiky, a to jak soudobých, tak i historických automobilů. Na seriál jezdců bez licence se nezanevřelo, jel se závod „spojený" se seriálem Liqui Moly Berg Cup 2010.

O rok později, v roce 2011, se zde pořádal poslední závod, opět mistrovství České republiky a seriál Liqui Moly Berg Cup 2011.

Jaký byl důvod přerušení pořádání závodů?
Po závodě v roce 2011 bylo zjištěno, že trať, a to hlavně asfaltový povrch, je již velmi nekvalitní a v několika místech i pro budoucí ročníky nevyhovující. Hlavně když začne pršet a na trati zůstávají potoky vody. Dalším důvodem bylo rozhodnutí pořadatelů prozatím závody na kopci Laudon nepořádat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

A co přesně jste proto, co tvrdíte, udělali, když jste byli ve vládě?

,,Hnutí ANO dlouhodobě prosazuje energetickou soběstačnost, stabilní sítě a realistický přechod k udržitelnosti." PS: Myslíte, že za blackout může tato vláda? A kdybyste byli ve vládě, vypláceli byste za něj odškodnění?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Jiráskovy sady soutěží o titul Park čtvrtstoletí

22:42 Litoměřice: Jiráskovy sady soutěží o titul Park čtvrtstoletí

Litoměřické Jiráskovy sady mají šanci získat prestižní ocenění v celostátní přehlídce Park čtvrtstol…