Lanškroun je bezpečně propojen cyklostezkou již s pátou obcí

13.12.2021 10:37 | Tisková zpráva

V polovině listopadu byla dokončena cyklostezka spojující Lanškroun a Sázavu. Tento projekt si klade za cíl zejména zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů, kteří cestují za vzděláním nebo za prací. Výstavba začala v květnu tohoto roku a celková délka cyklostezky je 1338 metrů. Tato trasa tak rozšířila dosavadní počet cyklostezek spojujících Lanškroun s okolními obcemi na číslo pět.

Lanškroun je bezpečně propojen cyklostezkou již s pátou obcí
Foto: lanskroun.eu
Popisek: Renesanční radnice v Lanškrouně

Výstavba nové cyklostezky ale mnohdy není levnou záležitostí. V roce 2000 byl zřízen Státní fond dopravní infrastruktury, ze kterého stát začal finančně podporovat výstavbu cyklostezek. Podporovány jsou i malé obce a města, které tak mohou budovat cyklostezky přímo v obcích nebo obce mezi sebou cyklostezkou propojovat. A tak od roku 2000 započala éra výstavby cyklostezek.

Jako první vznikla v roce 2000 cyklostezka spojující Lanškroun a Albrechtice s dotační částkou 3,6 mil. korun. O dotace žádala také obec Ostrov a s dotací 0,5 mil. Kč tak vzniklo propojení Ostrov-Lanškroun vedoucí kolem lanškrounských rybníků. Již od roku 2008 se plánovalo spojení Lanškrouna s Rudolticemi, na něž by mohla navázat trasa vedoucí až do České Třebové. Nová cyklostezka byla nakonec dostavěna v listopadu 2012 s celkovými náklady 11,4 mil. Kč a dotací 5,9 mil. Kč. V říjnu roku 2019 byla dokončena další z cyklostezek, tentokrát spojující Lanškroun a Žichlínek. Na celkovou částku 6,5 mil. Kč bylo z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury vyčleněno 3,6 mil. Kč. Zatím poslední dokončenou cyklostezkou je ta, která vede mezi Lanškrounem a Sázavou. Tento projekt si na svoji realizaci musel počkat téměř osm let. Nakonec byla cyklostezka vybudována za celkovou částku 20 mil. Kč s dotací z prostředků EU v rámci programu IROP ve výši 15,6 mil. Kč.

Anketní otázka: Co pro vás znamená trend výstavby cyklostezek a kde ještě případně vidíte na Lanškrounsku rezervy?

Nejenom jako cyklista, ale i jako řidič vnímám tento trend velice pozitivně, neboť provoz na komunikacích v posledních letech značně houstne a každá nová cyklostezka nebo chodník
přispívají k vyšší bezpečnosti. Lanškroun bude mít po dokončení této cyklostezky většinu výjezdů zabezpečenu. V současné době se začíná  připravovat ještě cyklostezka na Lukovou a pak už zbývá jenom směr Jakubovice a Nepomuky. Trochu rezervu vidím přímo ve městě. Myslím, že zde by mohlo být lepší dopravní značení, různé směrovky nebo i pruhy pro cyklisty.

Jiří Malátek, starosta obce Sázava

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Půjdete do vlády, která nebudete chtít přijmout Euro?

V čem je pro nás obyčejné smrtelníky EURO ekonomicky výhodné? Je na tom třeba Slovensko, které ho má ekonomicky líp než bylo před jeho přijetím? Mě to teda nepřijde a nevím, co by mě jako pracujícímu člověku s podprůměrným platem, který má ale větší lidí v zemi, přineslo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Praha: Nová ubytovna ve Stodůlkách nabídne 44 ubytovacích jednotek

22:09 Praha: Nová ubytovna ve Stodůlkách nabídne 44 ubytovacích jednotek

Praha pokračuje v systematickém posilování sociální podpory pro obyvatele v tíživé situaci.