Finance jsou určeny především na ověření využitelnosti objektu bývalé káznice v Bratislavské ulici pro kreativní centrum. Káznice by se tak v budoucnu mohla stát centrem kreativních průmyslů.
„Cílem projektu je pomoci rozvinout tvořivý potenciál talentovaných lidí a zamezit tak jejich odlivu mimo Brno. Centrum může přilákat do města nový druh investorů napojený na kreativní průmysly a nabídnout tak lidem nová pracovní místa a uplatnění," vysvětlil primátor města Brna Roman Onderka.
Projekt je součástí Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 3 a Koncepce ekonomického rozvoje města Brna. Přípravnou fázi projektu bude mít na starosti Jihomoravské inovační centrum.
První kroky - vize
Myšlenka vytvořit v Brně kreativní centrum byla diskutována se zástupci kreativních oborů (např. architektura, design, oděvní návrhářství, fotografie, malba, hudba, tanec, tvorba počítačových her nebo reklamní či nakladatelský průmysl) už v roce 2009.
Smyslem projektu je především vytvořit podmínky, aby se mohli talentovaní lidé v Brně realizovat a neodcházeli tvořit jinam. Centrum by mělo propojit zástupce různých profesí mezi sebou a pomoci jim navázat kontakt s různými institucemi, školami, firmami apod. Důležitá je udržitelnost projektu, centrum by mělo fungovat řadu let, aniž by plány umělců ohrozily záměry soukromých vlastníků objektů, v nichž mají nyní své ateliéry. Centrum by mělo sloužit jak začínajícím absolventům uměleckých škol a podnikatelům v kreativních průmyslech, tak dalším tvořivým lidem, kteří zde budou chtít realizovat své aktivity a předávat zkušenosti. A samozřejmě by mělo být otevřeno široké veřejnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Brno.cz