Současná situace neumožňuje podle zástupce ŘSD bez vyřešení pokračovat v přípravě projektu tangenty a vede k tomu, že ŘSD pozastaví přípravu akce do změny podmínek OP. Zastupitelstvo proto nyní pověřilo primátora Miroslava Žbánka, aby dal podnět na změnu těchto ochranných podmínek.
Samospráva Olomouce není v projektu stavby východní tangenty přímým účastníkem. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic, tedy stát, ochranné pásmo rozšířil odbor životního prostředí v rámci výkonu státní správy a tím, kdo žádá ochranu svých zdrojů vody, je soukromá společnost Olma. Přesto samospráva musí reagovat, je-li projekt ohrožen. Tangenta má totiž ulevit tisícům obyvatel Hodolan, Chválkovic a Pavloviček, skrze něž denně projede dvacet tisíc vozidel v rámci tranzitní dopravy.
Město se snažilo hrát roli prostředníka a iniciovat jednání, díky nimž by se překážky v realizaci tangenty odblokovaly. Vedení města oslovovalo ministerstvo dopravy, aby v rámci stavby tangenty zajistilo i náhradní vodní zdroje pro Olmu. Současně dalo najevo, že by na této investici participovalo, pokud by pro ministerstvo byl problém uznat toto jako způsobilý výdaj, a navrhlo také poskytnout své pozemky, pokud by na nich náhradní vodní zdroj byl. Nové zdroje pak mohly být současně zapojeny i do vodohospodářské sítě města. Podmínka vybudování náhradních vodních zdrojů pro Olmu se měla podle dřívějších ujištění objevit i ve stanovisku EIA, nakonec v něm ale explicitně obsažena není, což komplikuje uznání těchto nákladů jako způsobilých výdajů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV