Monitoring a analýza dopravy v dané lokalitě má přinést odpovědi na otázky: Jaký je vlastně skutečný provoz na Těšínské a Nádražním okruhu? Kolik a kdy zde denně jezdí osobních i nákladních aut, motorek, autobusů, cyklistů? Jaký je vliv chodců na plynulost provozu? Jaké jsou délky front čekajících vozidel či průměrný čas průjezdu úsekem? Důležitá statistická data, která mají vliv na plynulost provozu na těchto tepnách, se budou hodnotit zejména v době dopravní špičky.
„Prozatím se jedná o určitý argumentační boj. Mikrosimulace nám ukáže, jestli je řešením pro optimální fungování především Těšínské ulice dvoupruhová silnice s cyklopruhy po stranách, nebo zanechání čtyř pruhů, jak je tomu dnes. Výstupem budou i konkrétní návrhy, jak situaci optimálně řešit, zejména problematiku stávajících přechodů pro chodce,“ komentuje výzkum Jakub Hvězda, referent dopravy a inženýrských sítí z kanceláře hlavního architekta města Opavy s tím, že už dnes je řada argumentů pro tu či druhou variantu a studie by tak měla nezpochybnitelně ukázat, která z variant bude pro budoucnost Opavy vhodnější.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV