Opava: Bude na Těšínské dvou, nebo čtyřproud?

17.10.2021 19:09 | Tisková zpráva

Mikrosimulace ulice Těšínská v Opavě. Pod tímto pro mnohé zprvu nejasným názvem se skrývá průzkum dopravní situace na ulicích Těšínská a Zámecký okruh od křižovatky Ratibořská x Praskova až po železniční přejezd za Ostrojem. Uskutečnit by se měl pracovních dnech od 18. do 22. října.

Opava: Bude na Těšínské dvou, nebo čtyřproud?
Foto: liberix.cz
Popisek: Opava

Monitoring a analýza dopravy v dané lokalitě má přinést odpovědi na otázky: Jaký je vlastně skutečný provoz na Těšínské a Nádražním okruhu? Kolik a kdy zde denně jezdí osobních i nákladních aut, motorek, autobusů, cyklistů? Jaký je vliv chodců na plynulost provozu? Jaké jsou délky front čekajících vozidel či průměrný čas průjezdu úsekem? Důležitá statistická data, která mají vliv na plynulost provozu na těchto tepnách, se budou hodnotit zejména v době dopravní špičky.

„Prozatím se jedná o určitý argumentační boj. Mikrosimulace nám ukáže, jestli je řešením pro optimální fungování především Těšínské ulice dvoupruhová silnice s cyklopruhy po stranách, nebo zanechání čtyř pruhů, jak je tomu dnes. Výstupem budou i konkrétní návrhy, jak situaci optimálně řešit, zejména problematiku stávajících přechodů pro chodce,“ komentuje výzkum Jakub Hvězda, referent dopravy a inženýrských sítí z kanceláře hlavního architekta města Opavy s tím, že už dnes je řada argumentů pro tu či druhou variantu a studie by tak měla nezpochybnitelně ukázat, která z variant bude pro budoucnost Opavy vhodnější.

Velkým problémem jsou již zmíněné přechody pro chodce, které tam, kde nejsou ošetřeny semafory, řidiči prakticky nerespektují. Několik dosavadních vážných střetů chodce s vozidlem jsou dostatečným varováním. Z pohledu platných norem a prioritní bezpečnosti všech účastníků provozu bude nutné vybudovat uprostřed přechodů ostrůvky, čímž také dojde k zásahům do vozovek. A osázet každý přechod semaforem s sebou přináší zase jiné problémy, především ve zdržování dopravy, hlavně té veřejné, která má jízdní řády. Na semaforech postávající vozidla navíc rozhodně neprospějí životnímu prostředí.

Celý monitoring bude město stát 982,5 tisíce korun a je spolufinancováno z rozpočtu Moravskoslezského kraje, projektu „Dopravní model – mikroskopická simulace na ul. Těšínská v Opavě,“ částkou půl milionu korun. V současnosti je majitelem vozovky na Těšínské a Zámeckém okruhu kraj, ale uvažuje se o jejím převedení na město Opavu.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Dvě pracovnice ze zlínských základních škol získaly ocenění

22:28 Zlín: Dvě pracovnice ze zlínských základních škol získaly ocenění

Jako každý rok ocenil Zlínský kraj pracovníky ve školství. Mezi patnácti oceněnými z celého kraje by…