Opava se v říjnu dočká první části Severního obchvatu

27.09.2019 19:33

Počátkem října vyjedou na první část severního obchvatu města první řidiči. Slavnostní otevření tzv. Východní části obchvatu je naplánováno na úterý 8. října. Do provozu se tak uvede první 1627 metrů dlouhý úsek, který povede od nové křižovatky mezi Opavou a Malými Hošticemi a poblíž Stříbrného jezera se napojí na tzv. Prodlouženou Rolnickou.

Opava se v říjnu dočká první části Severního obchvatu
Foto: liberix.cz
Popisek: Opava

„Každý kilometr silnice, který odvede auta z přetížené Opavy pryč, je dobrý a jsme za něj vděční. Jsem proto rád, že se podařilo Východní část obchvatu s několikaměsíčním předstihem otevřít a Opavě se trochu odlehčí,“ řekl primátor Tomáš Navrátil, podle kterého se město ve spolupráci se Sdružením pro výstavbu silnic I/11 a I/57 a Ředitelstvím silnic a dálnic na přípravě stavby aktivně podílelo, což realizaci významně urychlilo.

„Každý, kdo jezdí přes dopravní špičku Opavou, ví, jak složité to někdy bývá. Tato zcela nová a očekávaná silnice uleví jak našemu městu, tak i části Kateřinky. Další a zásadnější úleva nastane po dobudování celého obchvatu, na který si budeme ještě pár let počkat. Jsem však optimista a věřím, že teď už to jde a půjde rychleji. Začít stavět by se mělo na jaře příští rok,“ doplnil náměstek primátora Michal Jedlička, který má v gesci mimo jiné dopravu.

Samotná stavba navazuje na tzv. střední městský okruh, tedy na stavbu tzv. Prodloužené Rolnické. Pomocí ulic Rolnická a prodloužená Mostní bude přes okružní křižovatku Mostní se silnicí III/01129 a rampy 12 propojena s hlavní trasou severního obchvatu. Toto napojení bude tvořit hlavní příjezd ve směru od západu do doby zprovoznění stavby západní části Severního obchvatu Opavy.

Opava - obchvat

Pro ochranu obyvatel před hlukem budou postaveny na hlavní trase dvě protihlukové stěny o výšce 4 m a celkové délky 866 m. Další protihluková stěna je navržena na prodloužené Mostní taktéž o výšce 4 m a délce 175 m.

Územní rozhodnutí na tuto stavbu bylo vydáno už v srpnu 2007, rozhodnutím tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty však realizace byla pozastavena. Na přípravě projektu se výrazně podílelo město Opava, které poskytlo na výkupy pozemků přibližně 30 milionů korun, díky čemuž se minimalizovala vyvlastňovací řízení. Stavební povolení bylo vydáno v lednu 2011. Problémy se vyskytly v procesu posuzování vlivu na životní prostředí (tzv. EIA), kdy se na malou část úseku muselo vydat nové rozhodnutí. Samotná stavba začala v březnu 2017, dokončena bude s několikaměsíčním předstihem v říjnu 2019.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

22:28 Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

V nedávné době byly dokončeny dvě územní studie, které stanovují rozsah a způsob zástavby na plochác…