„Tady se v parkování za 25 let nic podstatného nezměnilo. Stále žehráme na kolony aut v centru a špatné parkování. Rozhodli jsme se investovat do projektu Smart Parking, jehož výsledkem bude mimo jiné navigace řidičů na nejbližší volná parkovací místa, a tedy i úbytek vozů křižujících centrum města ve snaze najít volné místo k zaparkování,“ řekl náměstek primátora Pardubic zodpovědný za dopravu Petr Kvaš.
Moderní technologie má přispět nejen ke komfortu motoristů a ulevit dopravě v centru. Má také přispět ke zlepšení platební kázně motoristů a správcům parkovišť poskytnout přehled o využívání parkovacích míst, včetně informací o tom, zda je využívají návštěvníci či rezidenti. „Město tak bude mít v ruce nástroj pro objektivní rozhodování o tom, jakou funkci má konkrétní parkovací plocha plnit,“ dodal náměstek. Příkladem může být Tyršovo nábřeží, kde jsou nyní místa vyhrazena návštěvníkům blízkých úřadů, ale ve večerních hodinách by mohla sloužit lidem přijíždějícím do města za zábavou.
Pardubice se, stejně jako většina velkých měst, potýkají s nedostatečnou kapacitou parkovacích míst v centru, jejich specifikem ale je, že na 82 procentech ze 3835 parkovacích míst je smíšený režim, tedy parkují tu jak rezidenti, tak návštěvníci. Čistě rezidenční místa zaujímají 10 procent parkovacích míst a zbývajících 8 procent tvoří „návštěvnická“ parkoviště. Na základě údajů z nového parkovacího systému by se tento poměr měl přiblížit optimálnímu stavu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV