„Program Pardubičtí tahouni garantuje vybraným 14 akcím finanční podporu na období tří let, aby pořadatelé mohli lépe plánovat. Jedná se o unikátní akce s republikovým a často i s mezinárodním přesahem jako je Velká pardubická, Zlatá přilba nebo Sportovní park Pardubice, které mají jednoznačně pozitivní vliv na návštěvnost města a přinášejí pozitiva nejenom pro společenský život ve městě, ale i pro ubytovatele, restauratéry a podnikatele ve městě, a tím i pro ekonomiku města,“ uvedl náměstek primátora pro ekonomiku, rozpočet a sport Jakub Rychtecký, který stál u zrodu myšlenky tohoto víceletého programu. „Velmi si vážím shody všech politických klubů, že navýšíme finanční prostředky poskytnuté ve formě dotací jednotlivým Tahounům o 15 % oproti předchozímu období, a to s ohledem na navýšení nákladů spojených s inflací. Ročně by měla podpora činit téměř 7,8 milionů korun, tj. celkem tedy více než 23,3 milionů korun v letech 2024 - 2026. Tahouni tak mají do budoucna finanční jistotu při tvorbě rozpočtů. Je to jasný signál i ostatním partnerům, že město za nimi stojí,“ dodal náměstek Rychtecký s tím, že konkrétní dotační smlouvy budou zastupitelé schvalovat ihned po schválení rozpočtu města na příští rok na svém prosincovém jednání.
Pro další tříletou dotační podporu Tahounů bylo pracovní skupinou složenou z nominantů všech politických klubů městského zastupitelstva, předsedů dotčených komisí Rady města Pardubic a úřadu vybráno 14 akcí na základě předem zveřejněných hodnotících kritérií, kterými jsou marketingový efekt, tradice a hodnoty, důvěryhodnost žadatele a představení projektu jako takového. „Každý z hodnotitelů posuzoval projekt samostatně podle předložené žádosti a vlastní zkušenosti s projektem i jeho žadatelem. Hodnotil se dlouhodobý vývoj projektu a jeho směřování do budoucna. Klíčovým kritériem byly například dlouhodobé zkušenosti s žadatelem, kam mimo jiné patří přiměřenost požadované výše dotace a účelnost využití s ohledem na rozsah pořádané akce,“ řekla náměstkyně primátora pro kulturu Jiřina Klčová. Dalším kritériem byl marketingový efekt, tedy význam projektu pro podporu společenského dění ve městě, zejména pak zvýšení návštěvnosti Pardubic, zkrátka známost dobrého jména akce v regionálním i celorepublikovém měřítku,“ doplnil její slova náměstek pro cestovní ruch René Živný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV