Rekonstrukce byla plánovaná až do konce listopadu, s měsíčním předstihem je však už takřka hotová. Společně s městem se na ní podílí i odborníci z Katedry dopravního stavitelství Univerzity Pardubice a jejich studenti v rámci výuky a výzkumu charakteristik a chování vozovek.
Kryt vozovky ve Sladkovského ulici byl revitalizován společně s třídou Míru v letech 2013 a 2014. Tvořila jej velkoformátová žulová dlažba uložená do štěrkového lože, která ale vlivem zatížení projíždějících vozidel praskala a byla opakovaně měněna. Nyní tvoří povrch vozovky odolný cementobetonový kryt s delší životností a s minimálními náklady na údržbu a je první svého druhu v Pardubicích.
„Pracujeme s povrchem s dlouhou životností, který je tuhý, takže se například nevyjíždějí na vozovce koleje v podélném směru, neprotlačují se důlky při delším parkování, nevytvářejí se rolety při brždění do křižovatky. Jako velký přínos vnímám i nízkou hlučnost při pojíždění dopravními prostředky a také světlý povrch vozovky - odráží světlo, takže při setmění a tmě je umělé osvětlení účinnější, vozovka je více ozářena a je tedy bezpečnější pro provoz včetně pohybu chodců při přecházení vozovky,“ uvedl vedoucí odboru majetku a investic Petr Škoda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV