To nejdůležitější, co z plánu vyplývá, by se dalo shrnout do několika pravidel. První pravidlo říká, že opatření pro cyklisty budou budována pouze na významných ulicích. Pod pojmem „významná ulice“ si lze představit například 17. listopadu, Palackého, náměstí Republiky apod.
Zbylé městské ulice budou výhledově zklidněny v režimu tempo 30 (s tím souvisí max. povolená rychlost 30 km/h, přednost zprava na křižovatkách, obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách a další opatření). „Jedná se o residenční ulice, kde není výrazné zastoupení průjezdné dopravy. Lidé tu většinou už dnes nejedou rychleji, než 30 km/h. Pokud někdo vstoupí do vozovky čtrnáct metrů před auto, při rychlosti 30 km/h stihnete zastavit. Při rychlosti 50 km/h ani nezačnete brzdit. Tam kde se jezdí 30 km/h, není třeba žádných stezek či pruhů pro cyklisty. Prostor se lépe využije pro pobyt, pěší a obchod,“ říká koordinátor rozvoje cyklodopravy v Pardubicích Vojtěch Jirsa.
Generel navrhuje oddělení pěších a cyklistů. „Určitě to neznamená, že by cyklisté byli vyhnáni ze stávajících smíšených stezek. Nejprve se bude infrastruktura doplňovat tam, kde chybí. Při budoucích rekonstrukcích by se pak upravili, nebo nahradili jinou infrastrukturou i stezky, které jsou dnes smíšené. Výjimku samozřejmě tvoří stezky vedené samostatně – podél řek, parky, apod. Další výjimkou tvoří podjezdy a podchody, totiž místa, kde k oddělení pěších a cyklistů nebude nikdy dostatek prostoru,“ říká Jirsa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu