Lávka, jejíž stavba přišla na téměř 41 milionů korun, má samonosné železobetonové pilíře, které jsou, stejně jaké železná konstrukce, přimknuty ke stávajícímu mostu. Z pohledu laika tak stavba vypadá jako jeden most. Město projekt připravený městským obvodem Pardubice VI zařadilo prostřednictvím Integrované územní investice Hradecko-pardubické aglomerace mezi projekty podpořené Evropskou unií a získalo tak na jeho realizaci téměř 35 milionů korun, tedy podstatnou část nákladů.
Nová lávka přispěje jak k většímu bezpečí cyklistů a chodců, tak k plynulejšímu průjezdu automobilů po komunikaci propojující městské části Svítkov a Rosice. Ta je významná pro obyvatele západní části Pardubic, dojíždějící za prací do průmyslové zóny v Semtíně či ve Starých Čívicích. Trasu přes rosický most a přes Rosice využívá ale také mnoho motoristů z jiných částí města, kteří se snaží v dopravní špičce vyhnout frekventovanému úseku na silnici I/37 u Parama.
Lávka je na levém břehu Labe napojena na cyklostezku od Svítkova, na pravém břehu pak navazuje na cyklostezku vedoucí po pravém břehu Labe směrem na Rosice a Polabiny. Je dlouhá téměř 115 metrů a široká 3,5 metru. Její výstavba nejen zvýší bezpečnosti dopravy v Pardubicích, ale přispěje i k rozšíření a zatraktivnění ekologické dopravy ve městě.
autor: PV