Jízda po silnici z Černé za Bory do Žižína je už dlouhou dobu riskantní, výstavba cyklostezky v těchto místech je více než nutná. „Silnice v tomto úseku není zrovna nejširší, provoz zde je navíc velmi intenzivní. Pokud k tomu připočteme nedodržování povolené rychlosti, tak zde vzniká řada nebezpečných situací pro všechny uživatele komunikace,“ uvádí náměstek primátora zodpovědný za dotační politiku Jan Řehounek s tím, že situace je čím dál tím více neúnosná a je proto nutné ji řešit. Jediným východiskem podle něho je oddělit dopravu vozidel od té ostatní a vytvořit chodcům a cyklistům vlastní komunikaci.
Pardubice na výstavbu této cyklostezky dlouhé 1 kilometr vyčlenily z městského rozpočtu pro rok 2017 částku 6 milionů korun. Vedení města však na SFDI chystá podat žádost o dotaci, která by pokryla 85 procent způsobilých nákladů. „Realizace cyklostezky by měla vyjít na zhruba 9,4 milionu korun. Pokud však budeme s žádostí o dotaci úspěšní, město zaplatí přibližně 3,2 milionu korun,“ dodává náměstek.
Druhá cyklostezka, kterou město plánuje vybudovat, má propojit Pardubice s Chrudimí. Prozatím by se mělo jednat o realizaci první etapy této trasy, tedy z Pardubic do Dražkovic v délce cca 0,6 kilometrů. „Navrhovaná stavba je řešena jako sdružená stezka pro chodce a cyklisty a je součástí souboru staveb, jejichž záměrem je umožnit bezpečnější spojení těchto dvou měst. Navíc se díky ní zlepší plynulost jízdy v tomto úseku a především se zvýší bezpečnost účastníků provozu,“ podotýká primátor města Martin Charvát.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV