Písek: Výzkum ukázal, kdo navštěvuje naše město

25.03.2018 19:00

Jaký je typický návštěvník Písku? Je zaměstnaný, žije v České republice, je mu mezi 41 až 55 lety, je středoškolák a přijel z Jihočeského kraje. Hlavním důvodem jeho návštěvy je poznávání, rekreace a odpočinek. Obvykle přicestoval osobním vozem spolu s partnerem nebo rodinou. V Písku navštívil Kamenný most a zajímají ho památky. Obvykle se tu zdržel jeden den a utratil necelou pětistovku.

Písek: Výzkum ukázal, kdo navštěvuje naše město
Foto: mesto-pisek.cz
Popisek: Písek

Výzkum profilu návštěvníků města Písku provedla Ekonomická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na objednávku destinační společnosti Píseckem, s.r.o.

„Cílem výzkumu bylo zjistit údaje o návštěvnících města Písku, které by mohly být využity pro přesnější cílení marketingových aktivit města v budoucích sezónách,“ říká Michal Jánský Jánský z destinační společnosti.

Zhotovitel připravil dotazník ve třech jazykových verzích (česky, německy, anglicky). Vybraní a proškolení tazatelé prováděli výzkum metodou dotazování tváří v tvář. Pro sběr dat byla použita metoda CAPI, kdy tazatelé zadávali odpovědi přímo do mobilu/tabletu. Díky tomu byla data k dispozici ihned v elektronické podobě a zároveň byli tazatelé při celém výzkumu automaticky kontrolováni pomocí GPS.

Z šetření vyplývá i řada doporučení

Pro výběr respondentů byl použit kvótní výběr, kdy byly určeny dny a hodiny pro dotazování během celé letní turistické sezóny, v nich pak byl proveden nahodilý výběr předem daného počtu respondentů nacházejících se u jednotlivých atraktivit. Pro tyto účely byl vytvořen detailní plán sběru. Sběr dat byl realizován mezi 13. 5. 2017 a 30. 9. 2017, v průběhu výzkumu probíhala i kontrola tazatelů. Nakonec bylo shromážděno 1014 dotazníků, z toho 997 platných.

„Výsledkem šetření nejsou jen samotná analytická data, vyplývá z něj i řada doporučení, jejichž respektování pomůže do Písku a turistické oblasti Písecko přivádět nejen více návštěvníků, ale zaměřit se především na ty skupiny turistů, které ve městě utratí více peněz. Pokud se bude v budoucnosti marketing města Písku a turistické oblasti Písecko opírat o měřitelná data, která podobné průzkumy poskytují, můžeme očekávat výrazné zefektivnění a rychlejší návratnost prostředků, které město Písek na svou propagaci každoročně vynakládá,“ doplňuje Marie Cibulková z odboru školství a kultury.

Závěrečnou zprávu k výsledkům výzkumu naleznete ve strategických dokumentech ZDE.

Prezentace výsledků výzkumu ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…