„Při hledání vize budoucnosti veřejné dopravy, která Plzni dlouhodobě chyběla, jsme se přirozeně rozhodli do tohoto procesu zapojit veřejnost. Počítáme se zapojením konkrétních cílových skupin i široké veřejnosti. Není náhodou, že začínáme se školami a dětmi, protože zejména u nich se formuje představa o pohybu po městě. Naším cílem je zvýšit podíl těch, kteří se do škol dostávají pěšky, na kole, koloběžce či právě veřejnou dopravou. Proto se jich chceme zeptat, co lze udělat pro to, aby se cítili při těchto cestách komfortně a bezpečně,“ uvedl Michal Vozobule, náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí.
Podle informací Českého statistického úřadu využívá v Plzni městskou hromadnou dopravu za účelem dopravy do školy přes 20 procent žáků. Více než polovina dotazovaných v rámci projektu Minisčítání 2020 (miniscitani.cz) chodí do školy pěšky, dalších 17 procent jezdí autem a pouze dvě procenta z dotazovaných se dopravuje na kole, koloběžce, kolečkových bruslích nebo skateboardu. Podle výsledků polovina školáků bydlí v těsném sousedství školy, protože jim na cestu stačí 10 a méně minut. Druhým nejčastěji zmiňovaným intervalem je pak 20 až 30 minut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV