„Rostoucí trend návštěvnosti je celorepublikovým fenoménem posledních let. Může za něj především dobrá ekonomická situace. Svým dílem k tak velkému nárůstu přispělo bezesporu i město svými aktivitami v oblasti rozvoje a marketingu destinace. Na zkvalitňování služeb a propagaci Plzně jako atraktivní destinace se budeme soustředit i nadále. Chceme, aby lidé vnímali Plzeň jako místo, které má co nabídnout i při opakované návštěvě,“ uvedl první náměstek primátora Roman Zarzycký, do jehož gesce oblast cestovního ruchu spadá.
„Podíváme-li se na období posledních pěti let, kdy v Plzni působíme, došlo k opravdu výraznému nárůstu. V roce 2013 se tu ubytovalo 204 tisíc osob, v roce 2018 to bylo o 106 tisíc nocujících turistů více. Nárůst je tedy více než padesátiprocentní. Zajímavé je i srovnání s návštěvnicky velmi úspěšným rokem 2015. Tehdy se v Plzni ubytovalo o 50 tisíc hostů méně než v loňském roce. Dokládá to, že s koncem projektu Evropské hlavní město kultury zájem o Plzeň neustal,“ přiblížila návštěvnost Zuzana Koubíková, ředitelka městské příspěvkové organizace Plzeň – TURISMUS.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV