Dlouhodobě plánovaná rekonstrukce 203 metry dlouhého mostu začala v květnu 2018. Stavebníci snesli a nahradili původní vybavení, demontovali mostovku a vystavěli ji širší, a to včetně nového veřejného chodníku širokého 1,5 metru s 0,75 metru širokým revizním chodníkem na protější straně. Zvětšila se šířka průjezdního prostoru vozovky z původních 5,4 metru na nových 7,0 metru. V rámci stavby byly postaveny nové úložné prahy na podpěrách, nový středový pilíř a provedeny sanace železo-betonových částí mostu, jako jsou opěry, oblouky a stěnové stojky.
Stěžejní stavební práce skončily v polovině prosince 2018, následující den byl na mostě obnoven provoz. V dubnu 2019 byly za částečného omezení provozu provedeny dokončovací a sanační práce, převážně z vnější strany a spodní stavby mostu.
Náklady na stavbu představovaly 45,884 milionu korun. Stavba byla předfinancována z rozpočtu Plzeňského kraje s předpokladem úhrady uznatelných nákladů do výše 85 procent z programu IROP.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV