Na novostavbu za 150 milionů korun včetně DPH, jejímž zhotovitelem je EUROVIA CS a. s., se podařilo městu získat dotaci 100 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu a ze státního rozpočtu. Součástí terminálu jsou stání pro autobusy, zastřešené nástupiště, provozní objekt, odstavná plocha i eskalátory propojující terminál s podchodem vedoucím z hlavního nádraží.
„Plzeň byla jedním z mála velkých měst v České republice, v němž lidé museli při přestupech mezi autobusy a vlaky opravdu daleko. To jsme chtěli změnit, cílem bylo zvýšit komfort cestujících. Jsem přesvědčen, že se to skutečně podařilo, vzdálenost mezi oběma nádražími se zmenšila ze zhruba 3,5 kilometru na několik desítek metrů,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa.
Autobusové nádraží bylo postaveno na městském pozemku mezi ulicí Šumavská a kolejištěm železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží. „Vlastní terminál se nachází v západní části, ve východní je odstavná plocha, která slouží rovněž jako obratiště pro trolejbusy Plzeňských městských dopravních podniků. Kapacita odbavovací části terminálu je při volném řazení deset stání pro autobusy. Odstavných stání je celkem devět, z toho jedno pro trolejbusy,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Z východní části terminálu je možné použít schodiště či výtah do podchodu vedoucímu na východní část nástupišť Českých drah stanice Hlavní nádraží. Součástí jsou i čtyři stání ke krátkodobému parkování a dvě parkovací místa pro invalidy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV