Plzeň rozšiřuje zóny placeného stání, zvýhodňuje rezidenty

23.07.2022 17:16 | Tisková zpráva

Již v roce 2020 Rada města Plzně po projednání s městskými obvody rozhodla o rozšíření zóny placeného stání na území městských obvodů Plzeň 1, 2 a 3. Řidiči tak budou nově od 1. srpna 2022 platit za parkování na Petrohradě, v centru města mezi Klatovskou, Tylovou, Kotkovou a Přemyslovou ulicí poté od 1. září 2022. Město se tak snaží umožnit zaparkování blíže bydlišti hlavně rezidentům.

Plzeň rozšiřuje zóny placeného stání, zvýhodňuje rezidenty
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

První zóna placeného stání vznikla v Plzni v 90. letech minulého století, od té doby se pomalu rozšiřuje, jak ve městě přibývá aut. Poslední rozšíření v lokalitě Na Jíkalce bylo v roce 2018. Nedostatek parkovacích míst musí město řešit hlavně ve starší blokové zástavbě činžáků a v sídlištích, která vznikala v době, kdy mít automobil bylo něco výjimečného a mít dva v rodině, jako je tomu často nyní, rozhodně nebylo běžné. Zatímco stávající stavební zákon na parkovací místa pro nově vznikající bytové jednotky i nebytovou výstavbu myslí, u dříve postavených domů a bytů tomu tak nebylo. Jejich majitelé tak žádají prostor na parkování v blízkosti svého bydliště, a to na úkor veřejného prostoru se zelení či jinými zkrášlujícími prvky.

„Parkování v místě bydliště trápí stále více občanů. Vyslyšeli jsme proto jejich prosby a spolu s městskými obvody se snažíme situaci řešit. Jsme přesvědčeni, že parkovací zóny spolu s budováním P+R parkovišť a spolehlivou a kvalitní veřejnou dopravou představují klíčové opatření rozumné parkovací politiky, která je nástrojem pro ovlivnění dopravy hlavně v centru. Teď rozšiřujeme parkovací zónu na Petrohradě a stávající zóny kolem Husovy ulice, další rozšíření západně od Klatovské či na Slovanech připravujeme,“ vysvětlil náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životní prostředí Michal Vozobule.

„Zatímco na západě počet aut na obyvatele klesá, u nás je bohužel stále trend opačný. A s tím rostou i nároky na parkování. Vybudování jednoho parkovacího místa přitom stojí městskou kasu až 125 tisíc korun, jeho roční údržba pak přibližně 750 korun. Cena roční parkovací karty pro rezidenta tak v podstatě pokrývá jen náklady na údržbu,“ dodal Vozobule.

maoa

Hlavním důvodem pro zřizování zóny placeného stání je regulace dopravy v klidu, tedy parkování. Pokud by město parkování neregulovalo, poptávka by na většině území města převýšila nabízený počet parkovacích míst a došlo by k přeplnění ulic a omezení dalších funkcí veřejného prostoru. „Zřízení zóny je výhodné zejména pro osoby s trvalým pobytem v území, protože si mohou zakoupit poměrně levné dlouhodobé parkovací oprávnění. Ostatní uživatele má tento systém přimět ke zkrácení doby parkování, většímu využívání jiných forem přepravy anebo k většímu využívání záchytných parkovišť mimo zpoplatněnou zónu,“ řekl vedoucí Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský, který projekt koordinuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Marek Benda byl položen dotaz

To, že některá média budete ignorovat řeší podle vás co?

Neměli byste se chovat spíš přesně obráceně a komunikovat a vysvětlovat vaše počínání a rozhodnutí? Protože nejen já jim mnohdy absolutně nerozumím. A když koukám, tak vy třeba nereagujete ani s těmi, co se vás zde na něco slušně ptají. Se pak nedivte, že dáme hlas někomu, kdo se s námi bavit hodlá....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cheb: Rekonstrukce Vávrovy lávky na Krajince je hotova

22:09 Cheb: Rekonstrukce Vávrovy lávky na Krajince je hotova

Vávrova lávka přes řeku Ohři na Krajince je opět otevřena. Rekonstrukce stála zhruba čtyři miliony k…