Proč vzniknou problémy
Pokud bychom neregulovali vjezd do Blanky, přijede tunelem na Pelc Tyrolku 60 tisíc aut denně. Přibližně polovina z nich pojede dál ulicí v Holešovičkách, polovina Povltavskou ulicí a nepatrná část se bude vracet přes most do centra. Nově se tak do ulice V Holešovičkách bude pokoušet vměstnat 90 tisíc aut denně a to přinese komplikace.
„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu – nemá konec,“ říká Josef Nosek a dodává: „Bohužel to ale zas taková nadsázka není, auta z Blanky nemají kam rozumně pokračovat dál. To musíme řešit, jak nejrychleji to jde. Rozhodně odmítám čekat 15 nebo 30 let, až se podaří postavit navazující tunel podle původního plánu.“ Podmínkou zahájení jeho výstavby je zprovoznění silničního okruhu mezi Prahou 6 a Prahou 8 přes Suchdol a Dolní Chabry, což může trvat léta.
Původně navrhovaný tunel, který měl být pokračováním Blanky, by vedl z Pelc Tyrolky pod Balabenkou, Žizkovem a Malešicemi k Jižní spojce, na kterou by se napojil za Lanovým mostem. Městský okruh by se tak finálně uzavřel. Odhadované náklady na jeho stavbu jsou minimálně 40 miliard korun, samotná doba výstavby je odhadovaná na 10 – 15 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy