Město Rokycany bylo bohužel nuceno z bezpečnostních důvodů dnes uzavřít lávku pro pěší „Na Pátku“.
Proč Zeman ustoupil ve věci Lipavského?Anketa
V druhé polovině letošního roku bylo zjištěno poškození spodní části mostu, tzv. mostovky. Následně tedy byla objednána mimořádná odborná prohlídka této lávky. Koncem listopadu nám byl doručen protokol z mimořádné mostní prohlídky s tím, že je nutné zajistit speciální měření za účelem zjištění stavu ohybové výztuže v mostovce. Toto měření bylo ihned provedeno s tím, že při měření nebyla prokázána přítomnost ohybové ani rozdělovací výztuže. Hrozí proto porušení konstrukce křehkým lomem – možné zřícení mostovky. Z tohoto důvodu správce komunikací přistoupil k neprodlenému úplnému uzavření této lávky.
Uvědomujeme si, že jde o nepříjemnou situaci. Pro obyvatele města znamená uzavření lávky kroky navíc. Jde o velmi frekventovanou pěší trasu vedoucí mezi historickým jádrem Rokycan a Nerudovo náměstím na Pražském předměstí. Denně tuto lávku využívají k přechodu z jedné strany Klabavy na druhou stovky lidí. K překonání řeky Klabavy je nyní možné použít buď most v Soukenické ulici, nebo v Pražské/Jiráskově ulici. Jedná se řádově o cca 200 metrů vzdálené mostní objekty.
Správce komunikací neprodleně zahájil práce na provedení nápravy, tedy opravy mostovky předmětné lávky. Ve spolupráci s odbornými projektanty se hledá takové řešení, které bude časově a ekonomicky nejefektivnější. Lávku chceme opravit co nejrychleji, aby ji občané mohli zase využívat. Budoucí připravované řešení přírodě blízké protipovodňové ochrany města v této části města počítá se zcela novou lávkou, proto se v současnosti nepočítá s výstavou nové, ale jenom s její nezbytnou opravou. Na základě současných informací předpokládáme dobu uzavření lávky do poloviny příštího roku.“
Situaci komplikuje i skutečnost, že přímo mostem vedou všechny základní inženýrské sítě (teplovod, plyn, elektřina, veřejné osvětlení a sdělovací kabel). V případě jakéhokoliv dalšího většího poškození mostu by došlo i k narušení těchto důležitých inženýrských sítí.
Současná lávka byla instalována v srpnu roku 1985 podle projektu z roku 1984. Lávka od té doby nemusela projít žádnou rozsáhlejší opravou. Jenom v květnu 1997 byl na lávce pokládán nový asfaltový koberec. Její dlouhodobější uzavření jsme už před pár lety zažili, bylo to konkrétně v roce 2007, přesněji od dubna do června, a to kvůli přestavbě dlažby tak, aby odpovídala bezbariérovému režimu.
Vzniklá situace nás velmi mrzí a omlouváme za způsobené komplikace.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV