S Královéhradeckou MHD je spokojeno 95 procent cestujících

04.02.2015 13:30 | Zprávy

Se službami královéhradecké MHD bylo v roce 2014 spokojeno 95 procent cestujících. Ukázal to průzkum spokojenosti, který pro Dopravní podnik města Hradce Králové každoročně provádí drážďanská technická univerzita, která jej zajišťuje ve spolupráci se studenty pardubické univerzity. Ne všechno se však pasažérům líbí úplně bez výhrad. A právě na tyto podněty teď dopravní podnik zaměřuje ve zvýšené míře svou pozornost.

S Královéhradeckou MHD je spokojeno 95 procent cestujících
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Vlastní průzkum se uskutečnil 3. prosince 2014 v celé síti královéhradecké MHD. Tazatelé zaznamenali pomocí dotazníku názory 822 cestujících. Ti hodnotili jak celkovou spokojenost s MHD, tak i spokojenost jejími s dílčími službami. Otázky směřovaly do oblasti rychlosti přepravy, nabídky spojů ve všední dny a o víkendu, mapovaly návaznost spojů a také jejich přesnost a spolehlivost. Tazatelé se zajímali o ochotu pracovníků v zákaznických centrech i o chování a ochotu řidičů. Do dotazníků se dále zaznamenávala spokojenost s informacemi o službách a změnách v MHD, informace na zastávkách, vybavení, vzhled a čistota zastávek, čistota ve vozidlech a jejich vzhled a informace uvnitř vozidel. Dopravní podnik pak dále chtěl znát názor cestujících na poměr ceny k nabízenému výkonu a na možnosti a způsob prodeje jízdenek. Cestující se mohli vyjádřit i k oblastem, které nebyly přímo součástí dotazníku.

V průzkumu celkové spokojenosti uvádí 50,73 % cestujících, že jsou s MHD zcela spokojeni, 43,8 % dotazovaných je spíše spokojeno, spíše nespokojeno je 4,38 % pasažérů a hodnotu zcela nespokojen uvedlo pouze 1,09 % dotázaných. I přes tuto hodnotu spokojenosti průzkum ukázal dílčí poklesy spokojenosti, které jsou zaznamenány u důležitých kritérií, jako je cestovní rychlost, počet spojů ve všední dny i o víkendu, přesnost a spolehlivost MHD anebo návaznost spojů. S těmito závěry souhlasí také přání a připomínky cestujících vznesené v rámci volné otázky. Naopak velmi dobře u cestujících bodovala kritéria jako informace na zastávkách, nabídka elektronického jízdného, ochota řidičů nebo čistota ve vozidlech.

„Královéhradecký dopravní podnik neprovádí tyto průzkumy příležitostně, ale pravidelně. V Hradci probíhá naše šetření od roku 2006, přičemž v letech 2009 a 2011 nebyl prováděn standardní průzkum spokojenosti, ale mobility se zaměřením na využívání a potenciály MHD. V ostatních městech zjišťujeme údaje podle této metodiky od roku 2000,” říká zpracovatel průzkumu a specialista na hromadnou dopravu Michal Matoušek z technické univerzity v Drážďanech a dodává, že průzkumy spokojenosti vždy stavěly Hradec Králové mezi dalšími městy na špici hodnocení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Hradeckralove.org

Dotace

Pane Zdechovský, opravdu myslíte, že nehospodárně s dotacemi nakládají jen na Slovensku, a že třeba ČR je v tomto svatá? Že se u nás nestaví z dotací spousta zbytečných a předražených projektů, viděla jsem třeba cyklostezku, co končí uprostřed pole nebo řadu dalších zbytečných projektů. A jsem přesv...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jeseník: Informační centrum oslavilo jubileum

22:09 Jeseník: Informační centrum oslavilo jubileum

Letošní léto patří významnému výročí – Informační centrum slaví 30 let od svého otevření 1. srpna 19…