V uplynulém týdnu úspěšně proběhly zatěžovací zkoušky i práce na asfaltovém povrchu mostu. V současnosti se dokončuje dláždění chodníku, břehové úpravy, obložení kamenem, montáž veřejného osvětlení a další související akce.
Kdo má větší „škraloup“ z dob minulého režimu?Anketa
Nový most tvoří železobetonová spřažená konstrukce, která pro překonání 45 metrového rozpětí musí být provedena s nadvýšením uprostřed. Zároveň bylo nutné dle požadavku správce vodního toku zajistit novou výškovou úroveň mostu nad hladinou stoleté vody, což znamenalo zvýšení nivelety mostu oproti původnímu provizoriu.
„Přestože počítáme s dokončením prací v půli měsíce listopadu, bude třeba na základě předaných dokladů následně zajistit administrativní práce spojené s uvedením do provozu (převzetí pozemků ostatními majiteli, stanoviska dotčených orgánů a vlastní rozhodnutí o užívaní)," vysvětluje Ing. Vladimír Bělonohý, vedoucí odboru rozvoje a správy majetku MěÚ Semily. „Ty jsou totiž podmínkou pro následné uvedení mostu do provozu."
Nový most poslouží v první řadě jako plnohodnotná objízdná trasa po dobu opravy hlavního mostu přes Jizeru, která by měla proběhnout v roce 2023. Nutnost opravy hlavního mostu, který je v majetku Libereckého kraje, vyplynula na základě aktualizace stavu mostů, kterou provedla Krajská správa silnic Libereckého kraje v předchozích letech. Na zajištění objízdné trasy po dobu opravy hlavního mostu poskytl městu Semily Liberecký kraj dotaci ve výši 5 milionů korun.
„Generální oprava hlavního mostu přes Jizeru, plně financovaná Libereckým krajem," proběhne v příštím roce," potvrzuje starostka města Semily Bc. Lena Mlejnková. "Díky tomu získají Semily dva plnohodnotné mosty s životností delší než padesát let."
Zdroj: Semilské noviny
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV