O etapu B, která spočívá právě především v budování kolejového svršku, měly dle náměstka primátora Martina Majora zájem desítky firem, z nichž pak dvanáct městu předložilo své nabídky. Komise vybrala nabídku sdružení tří firem, a to konkrétně brněnské společnosti FIRESTA – Fišer, IDS Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a Dopravní stavby Brno. Zájem stavebních firem i to, že vítězem je sdružení hned tří subjektů, svědčí o náročnosti a významu takové zakázky. Díky velkému počtu nabídek se podařilo také výrazně ušetřit oproti předpokládaným nákladům stavby. „Vysoutěžená cena je 197 milionů, což oproti předpokladům znamená úsporu více než 100 milionů korun,“ říká náměstek Martin Major. „Při dnešní ohromné konkurenci stavebních firem a stavu legislativy jsme poněkud trnuli, zda výběr dodavatele proběhne v klidu a zda se nebude některý z účastníků řízení odvolávat, načež bychom místo stavby strávili třeba dva roky tahanicemi u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Naštěstí se tak nestalo a stavba může začít,“ doplnil primátor Martin Novotný.
Nynější etapa stavby končí na křižovatce ulic Rooseveltova a Trnkova, současně je už ale připravována projektová dokumentace druhé etapy tramvajové trati, která přivede tento oblíbený typ hromadné dopravy hlouběji do nitra lidnatého olomouckého sídliště.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olomouc.cz