Během akce se nečekaně objevily mírné komplikace spojené s konstrukčními vrstvami vozovky. Vlivem úprav projektové dokumentace se dokončení posune o pár týdnů. Město se všem občanům a řidičům omlouvá za vzniklé potíže a žádá o trpělivost při výstavbě.
Oprava frekventované silnice - spojky mezi dálniční propojkou a centrem města probíhá ve čtyřech etapách. Projekt počítá s kompletní rekonstrukcí vozovky včetně konstrukčních vrstev, výměny obrub, rekonstrukce a úpravy chodníků i zřízení zelených pásů. Součástí akce je také dostavba dešťové kanalizace a řešení odvodnění komunikace s doplněním chybějících částí vodovodních řadů. Ve finále se vymění veřejné osvětlení a nasvětlí přechody pro chodce. Další část se týká oprav povrchu komunikace v Kuříčku.
„Investoři jsou dva a staví společně. Kraj opravuje silnici, město zase chodníky a kanalizaci. Spolupráce s panem hejtmanem a lidmi z odboru dopravy Středočeského kraje je ale dobrá a rychlá“, vysvětluje starosta Vladimír Kořen /Klidné město/ a dodává: „Při každé rekonstrukci se najde něco nového, co překvapí, Umíme si ale poradit“:
Výstavba odstartovala na začátku července s původním plánem dokončení letos v listopadu. Projekt však provázely mírné komplikace, které vedly k nečekané pauze během stavby. Při rozkrytí konstrukčních vrstev původní vozovky se nepotvrdily předpoklady, se kterými počítal zpracovaný projekt.
-
I. A ETAPA - V plánovaném termínu do 15. září by se měla otevřít pro motoristy alespoň důležitá křižovatka pod hradem s Kolovratskou ulicí, která umožní opět projíždět náměstím a budou se sem tak moci vrátit linkové autobusy.
-
I. B ETAPA - Do 7. října probíhá oprava úseku Na Spilce – Jizerská.
-
II. ETAPA – Realizace, která se týká nejdelší části mezi Jizerskou ulicí až K Solné stezce, bude trvat nejdéle, a to od 7. 10. do 15.12.
-
III. ETAPA - Do konce září by se měla stihnout III. etapa v úseku od Solné stezky po konec místní části „Kuříčko“.
- IV. ETAPA - Od 1. 10. do 15. 11. probíhají práce na posledním kruhovém objezdu Říčanská – Solná stezka.
„Pod dlažebními kostkami narazily stroje na historickou štětovou vrstvu ze žulových kamenů. Tato vrstvy má velmi dobrou únosnost a proto bylo rozhodnuto o jejím zachování v maximální možné míře. To však ovlivnilo i související práce na výstavbě vodovodu, rekonstrukci dešťových vpustí a v některých místech zachování podkladu vyžaduje i úpravu spádování vozovky,“ vysvětluje Dominik Landkammer z oddělení investic města.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV