Strakonice: Gymnazisté se matematiky a fyziky nebojí

27.06.2018 17:32

Sáňkař brzdící na asfaltové cestě, potopení lodi v Bermudském trojúhelníku či molekuly uhlíku vyletující z pícky – s takovými úlohami se letos museli poprat účastníci fyzikálních olympiád. Na těch matematických zase řešili reálná i nereálná čísla, tětivy nad půlkružnicemi nebo zapeklité rovnice.

Strakonice: Gymnazisté se matematiky a fyziky nebojí
Foto: Strakonice.eu
Popisek: Strakonice

Gymnázium Strakonice vyslalo do krajských kol obou olympiád přes 20 studentů, což jej kvalifikovalo do losování o příspěvek na Oranžovou učebnu Nadace ČEZ. Vítěze příspěvku losovala Skupina ČEZ z 16 škol, které do matematických a fyzikálních olympiád vyslaly nejvíce žáků.

Někdo se matematiky a fyziky děsí, jiný obráží olympiády a počítá si pro radost. Gymnazisté ze Strakonic patří evidentně do druhé kategorie. Jejich nadšení odměnila Nadace ČEZ příspěvkem 200 tisíc korun na vybavení učeben přírodovědných předmětů. V roli generálního partnera Skupina ČEZ podporuje olympiády dlouhodobě v rámci zvyšování zájmu o technické předměty v České republice.

Ředitele Gymnázia Strakonice Miroslava Hlavu výhra příjemně překvapila. „Snažíme se děti motivovat, aby se předmětům, v nichž vynikají, věnovaly i nad rámec školního rozvrhu. Nejrůznější olympiády jsou dobrým způsobem, jak se poměřit s těmi nejlepšími vrstevníky, naučit se nové techniky řešení problémů, rozšířit si obzory,“ říká Hlava. Strakonické gymnázium se na technické předměty zaměřuje strategicky jako jediné v regionu a s tímto přístupem slaví úspěchy. „Na vysokou školu se od nás dostane 97 % studentů a devět z deseti dosáhne magisterské úrovně. Jsme rádi, že úspěšní bývalí absolventi k nám občas zavítají s přednáškou pro současné žáky, čímž je motivují k lepším výsledkům,“ doplňuje Hlava. Gymnázium si za příspěvek zřejmě pořídí měřicí systém Pasco (obsahuje senzory teploty, pohybu, síly, tlaku či pH), měřicí systém NeuLog vhodný i pro použití v přírodě, interaktivní tabuli a robotické sady pro potřeby kroužku robotiky.

Školy většinou pořídily technické vybavení

Příspěvky 200 tisíc korun v rámci programu Oranžová učebna Nadace ČEZ slouží právě k modernizaci a dovybavení učeben k výuce technických předmětů. „Fyzika je vlastně hnacím motorem lidstva – díky ní svítíme, jezdíme, telefonujeme, poháníme stroje i lítáme do vesmíru. Chceme učitelům pomoci ukázat dětem, jak úžasný svět fyziky je a že stojí za to se do něj s radostí ponořit,“ vysvětluje Pavel Puff, manažer útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.

Aktivní účastníci olympiád již vyhráli Oranžové učebny gymnáziím a středním školám v Praze, Ostravě, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Pardubicích a Domažlicích. Školy si většinou pořídily technické vybavení do laboratoří nebo nové televize, tablety a počítače. V současné době je v České republice již 103 Oranžových učeben, které vznikly díky podpoře Nadace ČEZ.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

22:09 Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

Zhotovitele netypické, zato velmi atraktivní stavby hledá město Ostrava. Zoologická zahrada a botani…