Vznikne na místě současného městského vlakového nádraží, kde se bude setkávat vlaková, linková autobusová a městská hromadná doprava.
Studie brněnského Atelieru RAW navrhuje i proměnu třídy Legionářů, silniční propojení Havlíčkovy a Jiráskovy ulice, dokument počítá i s případným přivedením vysokorychlostní tratě.
Celý prostor by měl být přívětivý, bezbariérový, s dostatkem zeleně a laviček, studie pamatuje i na možnost odstavit nebo půjčit si zde kolo, navrhuje dostatečné kapacity parkování osobních aut či odstavnou plochu pro autobusy.
Po skončení nezbytné administrativní přípravy by měla být prvním hmatatelným krokem stavba nové nádražní budovy, kterou bude investovat Správa železniční dopravní sítě. „Současný objekt je ve velmi špatném stavu, navíc je nadbytečně velký, bude zde postačovat mnohem menší. Navrhli jsme subtilní lehkou stavbu, ktera zajistí veškerý servis pro cestující, řidiče i správu nádraží. Zastřešení nástupišť umožní přestup suchou nohou mezi autobusovou a vlakovou dopravou,“ uvedl architekt Tomáš Rusín z kanceláře RAW.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV