Co to vlastně je tzv. E-aukce?
Velmi krátce řečeno jde o výběrové řízení pořádané on-line pro velký počet zákazníků s cílem získání nejlepší možné ceny. Přihlášení dodavatelé tak soutěží nikoli o jednotlivé domácnosti, ale o všechny domácnosti najednou, jako jeden velký balík, o který je mezi nimi pochopitelně velký zájem. Navíc v elektronické aukční síni vidí on-line svou nabídku a aktuálně nejnižší nabídku, a pokud chtějí zakázku získat, musí svou cenu snížit. Velký soutěžený objem a on-line průběh výběrového řízení jsou dvěma klíčovými faktory k získání nejnižší ceny na trhu.
Co je předmětem E-aukce?
Bohužel nikoli celková cena, kterou nyní občané platí. Do E-aukce totiž nelze zahrnout platby za distribuci, poplatky za obnovitelné zdroje a další regulované platby (z ceny elektrické energie je možné v E-aukci soutěžit cca 50 %, u zemního plynu cca 75 %). V průměru dosahované úspory činí 20-30 % ze stávajících cen silové energie a zemního plynu. Za rok tak dosahované úspory činí několik tisíc korun.
Jaké výhody tedy E-aukce občanům přináší?
Především jde o:
· získání nejnižší možné ceny na trhu
· zafixování této ceny po celou dobu trvání smlouvy (2 roky), dodavatel nemá možnost cenu měnit
· účast v E-aukci je zcela ZDARMA
· společnost A-TENDER s.r.o. pro občany zajistí 100% administrativní a právní servis
· garance minimální úspory 15 % (v případě nižší úspory je přechod k novému dodavateli na rozhodnutí občana)
· občan neplatí žádné další poplatky spojené s ukončením smlouvy se stávajícím dodavatelem ani za podpis smlouvy s dodavatelem novým
Jaký je průběh celé E-aukce?
V případě zájmu se občané musí v průběhu září či října dostavit v níže uvedených termínech do malého sálu městského úřadu, kde jim pracovníci společnosti A-TENDER s.r.o. zodpoví všechny dotazy a sepíší s nimi smlouvu o realizaci E-aukce. Samotná E-aukce se uskuteční v průběhu listopadu a její průběh budou moci zájemci z řad veřejnosti dokonce sledovat on-line na plátně – opět v malém sále městského úřadu.
Poté budou předána data vítěznému dodavateli, který připraví pro občany smlouvy o dodávkách a zároveň zahájí potřebné kroky k ukončení dodávek u současného dodavatele. Podepsané smlouvy si pak občané vyzvednou od pracovníků A-TENDER s.r.o. opět na MěÚ.
Co musí občané vzít s sebou?
Je třeba mít fakturu za poslední roční vyúčtování a stávající platnou smlouvu o dodávkách el. energie či plynu se svým dodavatelem (nejlépe kopie obou dokumentů).
Kdo se může aukce zúčastnit?
Vedle občanů je to skvělá příležitost i pro živnostníky, podnikatele, dobrovolné spolky, zájmová sdružení apod., jednoduše pro všechny, kteří chtějí na energiích ušetřit.
Pokud občan uzavře na základě E-aukce novou smlouvu, co se stane po uplynutí dvou let?
V zásadě má občan tyto možnosti:
- Zůstane u stejného dodavatele, ale za aktuální ceníkové ceny.
- Změní dodavatele dle vlastního uvážení.
- Bude soutěžit v nové aukci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: trutnov.cz