Obě akce se věnovaly mimo jiné otázce, jakými konkrétními aktivitami lze přispět ke zlepšení vnější dostupnosti regionu CENTROPE (jako nutného předpokladu zvýšení jeho mezinárodní konkurenceschopnosti) i tomu, jak zlepšit vzájemnou dostupnost turisticky zajímavých míst v tomto regionu (tedy také na jižní Moravě). Představitelé města Brna a Jihomoravského kraje v této souvislosti vyjádřili jednoznačnou podporu modernizaci železničního uzlu v Brně a dostavbě rychlostní silnice R52, která je součástí koridoru Gdaňsk – Varšava – Katovice – Ostrava – Brno – Vídeň. Další členové regionu CENTROPE – rakouská, polská i maďarská strana – tyto projekty podpořili bez výhrad.
Brněnský železniční uzel je součástí transevropské dopravní osy Balt – Jadran. „Spojení severní a jižní Evropy je pro Brno klíčovým strategickým projektem, neboť je pro město příležitostí stát se významnou středoevropskou křižovatkou. Každá dopravní tepna pomáhá našim lidem získávat další a další kontakty se světem, přispívá k výměně zboží a růstu pracovních příležitostí. Aby se Brno stalo takovouto křižovatkou, je třeba modernizovat železniční uzel, který je v tuto chvíli bohužel tím nejužším hrdlem na celé trase spojující sever s jihem,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Brno.cz