Pro čištění ulic od sněhu mají k dispozici 3 traktory s radlicí, 2 sypače na vozech multicar a letošní nový přírůstek, zametací vůz LADOG. Pro údržbu chodníků jsou kromě zametacích multicarů využívány i speciální úzké stroje s předním válcovým kartáčem, který je možné zaměnit za radlice, a dále 3 ručně vedené vyhrnovací stroje, 2 malé ručně vedené sněhové frézy a motorová čtyřkolka. Na čtyřkolce je možné měnit radlici s válcovým kartáčem a dle potřeby za ní zapojit i malý chodníkový sypač.
Každý z uvedených strojů má svoji přesně určenou trasu, na kterou vyjíždí neprodleně po ukončení sněžení nebo když na chodnících leží více než 2cm vrstva sněhu.
Udržované chodníky jsou v Novém městě nad Metují rozděleny do jednotlivých tras, které mají na starosti konkrétní pracovníci. Město je celkem rozděleno do šesti tras, z nichž jsou 4 zametány strojově a mají celkovou délku 46 km. Trasy 5 a 6 se zametají ručně, neboť se jedná o nesjízdné úseky, jako jsou například schody k Horákovu mlýnu, schodů do Spů, všechna schodiště na Komenského ulici a na Rychtě. Ručně se také provádí dočišťování vstupů na přechody pro chodce a autobusové nástupiště.
Za jedno průměrné čištění města od sněhu se spotřebuje 1.350 kg soli, 5 t písku a 500 kg drti o zrnitosti 2-4 mm. Včetně pohonných hmot a mezd pro pracovníky zajišťující zimní údržbu tak městskou pokladnu jedno sněžení vyjde téměř na 20.000 Kč. Pokyn k výjezdu jednotlivým pracovníkům vydává vedoucí Technických služeb Miroslav Trojan, který zároveň upřesňuje: „Určení pracovníci mají domácí pohotovost a na můj pokyn vyjíždějí. Zimní údržba se provádí dle momentální potřeby a to i o víkendech, svátcích a v nočních hodinách. Každý výjezd je dle situace jiný, protože se sype tam, kde je zjištěna závada ve sjízdnosti nebo schůdnosti. Pokud jsou chodníky po vymetení nebo vypluhování kluzké, provádí se ještě posyp pískem nebo solí. V případě náledí se provádí pouze posyp pískem.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV