Všechny nepopulární kroky mají jeden cíl, optimalizaci příjmů města, aby mělo finanční prostředky pro další rozvoj, které citelně chybí.
„Jednou ze základních otázek pro další směrování města je, zda jít ekonomicky odpovědnou cestou, nebo populisticky nechat věci tak nějak běžet. Patnáct let byla vybírána stejná daň z nemovitosti, dvanáct let se nehýbalo s cenou jízdného v MHD, ani zvýšená základní sazba poplatku za svoz komunálního odpadu nepokryje náklady na osobu spojené se svozem. Vše doplácí město, proto se kloníme k nepopulární, ale odpovědné cestě. Na této se budou podílet občané, zároveň však bojujeme společně s dalšími městy na státní úrovni za komplexní změnu rozpočtového určení daní, která je v tuto chvíli pro většinu statutárních měst velmi nevýhodná. Úpravu vyhlášky o dani z nemovitostí a zavedení místního koeficientu nám doporučil i nezávislý ekonom Luděk Tesař,“ sdělil náměstek primátora pro oblast financí Miroslav Chalánek.
Změna po patnácti letech
Nejvíce občany finančně zatíží právě navýšení daně z nemovitosti, která bude 4-5x vyšší než v předchozích letech. Na zvýšení daně z nemovitostí od letošního roku mají vliv dva faktory, zákonná úprava v rámci takzvaného vládního konsolidačního balíčku a městská Obecně závazná vyhláška o stanovení koeficientů pro výpočet daně z nemovitých věcí, která je účinná od 1. ledna 2024. Město Zlín přistoupilo k přijetí nové aktualizované obecně závazné vyhlášky o stanovení koeficientů pro výpočet daně z nemovitých věcí po dlouhých 15 letech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV