Zlín: Problém s dlouhodobě odstavenými vozy již má řešení

17.12.2021 21:49 | Tisková zpráva

V souvislosti se zvyšujícím se počtem automobilů má Zlín problém s nedostatkem parkovacích míst. Na druhé straně veřejná parkovací místa blokují nepojízdná auta. Nyní město, díky opoře v zákoně č. 13/1997 Sb., nastavilo nový systém odtahů vozidel.

Zlín: Problém s dlouhodobě odstavenými vozy již má řešení
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Před novelizací zákona bylo možné provést odtah pouze vraku. Vozidlo označené za vrak, je jasně specifikováno v zákoně jako „vozidlo, které je pro své závady zjevně nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích a obnovení způsobilosti vyžaduje výměnu, doplnění nebo opravu podstatných částí mechanismu či dokonce konstrukce vozidla. 

Anketa

Bude válka mezi Ruskem a Ukrajinou?

20%
77%
hlasovalo: 17529 lidí
Ovšem spousta dlouhodobě odstavených aut byla teoreticky schopna provozu, tedy definici vraku nesplňovala. A právě kvůli tomu, byl tento problém pro město neřešitelný. Nová legislativa zjednodušila způsob, jak může město vozidla, která dlouhodobě zabírají místo a přitom nesplňují definici vraku, odstranit.

„Nově zákon stanoví, že provozovatel dlouhodobě odstaveného auta, které má propadlou STK o více než 6 měsíců, se „jednoznačně dopouští přestupku.“ V tomto případě může město dle platné legislativy zahájit správní proces, který v případě, že provozovatel vozidla nesjedná nápravu, skončí odtahem popř. dražbou vozidla,“ upozornil radní pro dopravu Michal Čížek a vysvětlil:

„Provozovatel má v průběhu řízení dostatek času problém napravit. Postup při řešení dlouhodobě odstaveného vozidla obnáší v prvé řadě upozornění provozovatele o tom, že se dopouští přestupku a je vyzván k obnovení propadlé STK či odstranění vozidla z komunikace. Na to má lhůtu 2 měsíců. Až pokud se tak nestane, může město přistoupit k represivnímu řešení formou odtahu,“ doplnil Michal Čížek.

Město Zlín muselo pro účely umístění odtažených vozidel zřídit hlídané odstavné parkoviště, na kterém musí odtažené auto setrvat 3 měsíce. Před tím, než by tedy mohlo město podat návrh na veřejnou dražbu vozidla, má jeho provozoval možnost, během těchto tří měsíců auto vyzvednout. V tomto momentu, mu jsou ale již účtovány náklady ve výši 3000 Kč za odtah a 60 Kč denně za uskladnění vozidla. Pokud ani v této fázi nastaveného procesu provozovatel vozidla nesjedná nápravu, může město podat návrh na veřejnou dražbu vozidla.

V letošním roce, město Zlín eviduje na 150 dlouhodobě odstavených vozidel, která mají propadlou STK o více než 6 měsíců, a jejich provozovatelé  jsou postupně vyzýváni k nápravě či odstranění vozidla.

Zástupci města Zlína jsou si vědomi dlouhodobého problému s parkováním, ať už se jedná o centrum, okrajové části či sídlištní lokality. Takže pokud zabírají parkovací místa auta podobného charakteru, jako je zde popsáno, rádi přijmou od občanů informaci, kde se takové vozidlo nachází. Informace mohou obyvatelé směřovat převážně Odboru stavebních a dopravních řízení, Odboru dopravy, případně Městské policii Zlín.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Projekt parkovacího domu v Růžovce je pozastaven

20:27 Litoměřice: Projekt parkovacího domu v Růžovce je pozastaven

Přísné podmínky dotačního programu pozastavují v tuto chvíli projekt výstavby parkovacího domu v uli…