Ministerstvo dopravy navíc namísto čerpání klíčových evropských prostředků na modernizaci železniční dopravy přichází s návrhem státní půjčovny vlaků. Tento experiment, se kterým nemá Česká republika žádné zkušenosti, povede pouze k rozkladu železniční dopravy v krajích.
„Za více než 15 měsíců od schválení Operačního programu Doprava Evropskou komisí neudělalo ministerstvo dopravy v otázce čerpání finančních prostředků na obnovu zastaralého vozového parku v krajích nic! Jde o zcela klíčové miliardy korun na modernizaci a zvýšení bezpečnosti regionálních vlaků. Nevím, jestli jde o neschopnost nebo je za tím nějaká zdržovací taktika jako u dálničního mýta. Pro kraje je tato situace každopádně naprosto neudržitelná. Tuto věc musí řešit vláda, pan ministr dopravy Ťok na to viditelně nestačí,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.
Evropská komise schválila OPD 2 v květnu 2015. 9. listopadu 2015 byla vládním usnesením schválená programová dokumentace, na základě které ministerstvo dopravy slibuje krajům přispět na vozidla regionální železniční dopravy 18 mld. korun. Tento závazek byl několikrát veřejně potvrzen, a to i dopisem ministra dopravy Dana Ťoka ze dne 17. listopadu 2015. V dopise byly krátce shrnuty základní parametry Operačního programu Doprava a zároveň byla krajům poskytnuta informace o záměru Ministerstva dopravy ČR zohlednit potřebu obnovy vozidlového parku všech krajů ČR. Na závěr dopisu vyzval ministr dopravy Dan Ťok kraje k tomu, aby vyplnily přiloženou tabulku, která má sloužit jako podklad pro harmonogram vyhlašování dotačních výzev v souladu s prioritami krajů v oblasti obnovy vozidlového parku veřejné regionální železniční dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV