Z dosud neznámého zdroje tam unikl jed, který proměnil řeku v území bez života. Ministerstvem předložený návrh zákona obsahuje řadu chyb i nejasností a oba zmiňované kraje je chtějí korigovat.
„Nejdůležitější změna se týká paragrafu, kde ministerstvo navrhuje, aby šetření příčin a řízení prací při zneškodňování havárií příslušelo vodoprávnímu úřadu podle místa vzniku havárie. Ve spolupráci s krajem Zlínským navrhujeme, aby tato role byla jednoznačně definovaná Českou inspekcí životního prostředí, která musí postupovat v součinnosti s příslušným vodoprávním úřadem a správcem toku,“ vysvětluje Martin Šmída, radní Olomouckého kraje pro oblast životního prostředí.
Právě nejasná legislativa vedla při loňské havárii na Bečvě ke zmatkům a průtahům. Oba kraje proto navrhují, aby nová legislativa například přesněji určovala místo vzniku havárie nebo místo jejího zjištění a následný postup při likvidaci ekologické havárie. Zcela nesystémový je podle radního Šmídy požadavek ministerstva, aby kraje pro podobné účely vytvářely rezervy ve výši 20 miliónů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k práci premiéra Petra Fialy.
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace