Kubík (ANO): Pražské letiště musíme rozvíjet

18.12.2020 8:39

Pražské zastupitelstvo dnes rozhoduje, zda odsouhlasí změnu územního plánu a tím výstavbu nové ranveje na Letišti Václava Havla. Jako místopředseda podvýboru pro cestovní ruch a člen podvýboru pro dopravu se musím letiště zastat. Potřebujeme ho a musíme ho rozvíjet!

Kubík (ANO): Pražské letiště musíme rozvíjet
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

My koaliční poslanci často slýcháme od opozice, že u našich sousedů se vše dělá lépe, ať se tam podíváme. Tak se tedy podívejme. Německo otevřelo zcela nové letiště v Berlíně, investice proudí i do Mnichova. Rakousko investuje a rozvíjí letiště ve Vídni. To roste téměř nejvíce v Evropě. U Varšavy vzniká úplně nové, velké, moderní letiště. Rozvíjí se i Budapešť. Jen u nás vedení Prahy říká, že letiště nepotřebujeme, že se dá jezdit vlakem a pokud má létat více letadel, tak mohou létat do Pardubic, Ostravy, vlastně kamkoliv jinam. 

Zde je pár bodů, které mne zaráží nejvíce:

Praha tvrdí, že turisty už nechce, že jich má dost, ať létají na ostatní letiště – rád bych řekl, že i ten turista, který přistane v Pardubicích, se bude chtít jet podívat do Prahy. Je to hlavní město, má ve světě největší zvuk a má ho i proto, že na tom historicky pracovala celá země. Není to zásluha současných pražských radních. Jejich zásluha by byla, pokud by se rozhodli investovat do významných projektů mimo centrum Prahy a nabídli tak turistům další alternativy. 

Praha tvrdí, že nová ranvej znamená masivní nárůst letů, hluku, atd. – opět to není pravda. Letiště se právně zavázalo ve stanovisku EIA, že maximum odbavených cestujících bude 21,2 milionu ročně. Do teď to bylo cca 18 milionů. Pokud by to mělo být více, tak by bylo zapotřebí aktualizovat stanovisko EIA, to se ale zřejmě nestane dříve, než bude hotova železnice na letiště a vyřešená doprava v jeho okolí. Nová ranvej naopak znamená, že letadla budou moci plynuleji vzlétat i přistávat, že se sice rozšíří kapacita v těch nejžádanějších časech, ale protože se vše zvládne odbavit dříve, tak se bude moci zavřít v noci. 

Závěrem bych chtěl říct, že pokud se postaví nová ranvej, tak to neznamená, že budou tři místo dvou. Jedna se zavře. Stále budou dvě. Pokud se nepostaví, tak se svět také nezboří. Letiště může na tu kapacitu 21 milionů cestujících dojít i za současného stavu. Jen budou vznikat kolony letadel jak na zemi, tak ve vzduchu a hlavně, nezavře se stávající dráha mířící na hustě osídlené části Prahy. Letadla budou mít častější zpoždění a letecké společnosti skutečně přesměrují svůj zájem jinam, ale ne do Pardubic, ale do Polska. Nedopusťme to…

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.