Po otevření tunelu Blanka se znovu projevuje, že hlavní město s návaznými, a dříve slíbenými, stavbami zaspalo. Paradoxní je, že posouzení vlivu na životní prostředí EIA na tuto stavbu Praha získala již v lednu 2010. Současná koalice však na místo toho, aby město tlačila do urychlené realizace připravené akce, která by částečně odlehčila přetíženému Vítěznému náměstí, vrací celý proces na začátek. V září tohoto roku totiž rada MČ Praha 6 přijala usnesení, dle kterého na základě „neformální dohody“ mění celý projekt z varianty čtyř jízdních pruhů na dva!!
Vzhledem k tomu, že cílem celého projektu je odlehčení části Evropské a Svatovítské, které jsou čtyřpruhové, jeví se toto řešení jako nelogické. Obdobný názor má i Miroslav Kropáček z odboru strategických investic pražského magistrátu, který má stavbu na starosti a který zmínil v Hospodářských novinách dne 23. září tohoto roku: „V původním záměru byla čtyřpruhá komunikace, která měla zajistit napojení na Blanku a odlehčit Kulaťáku. Ale občanská sdružení a radnice Prahy 6 si prosadily snížení kapacity. Městská část začala razit jinou filozofii a to, co bylo uděláno, přišlo vniveč a vše se musí dělat znovu…“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV