Já jsem měl tedy pocit, že, i když jste mi většinu věcí zamítli, tak ta spolupráce byla dobrá, ale možná je to protimluv, ale i z neúspěchu může mít člověk dobrý pocit, ale dobrá. Alespoň to proběhlo v důstojné atmosféře.
V reakci na pana senátora, já tedy, musím říct, že jsem překvapen tím, že důvodem pro zamítnutí zákona nebo jedním z důvodů pro zamítnutí zákona je to, že prošel pozměňovák, tuším, pana poslance Feriho. To přece je věc, která by se dala velmi jednoduše opravit, nemuseli jsme to debatovat. Bylo to vlastně jedno z posledních hlasování. Přiznám se, že pokud by ten pozměňovací návrh nevznikl na poslední chvíli a byl tam prostor pro nějaké hlubší zkoumání, tak bychom asi dospěli ke stejnému závěru jako ústavně-právní výbor. Asi by to většinu ve sněmovně nezískalo, to je bohužel cena za tu nouzovou situaci, ale tudíž z mého pohledu toto není argument, protože to je samozřejmě opravitelné hlasováním horní komory parlamentu. Ty důvody jsou samozřejmě politické. A to, co tady říkal pan senátor Nytra, bylo politické vystoupení. Mně nezbývá, než na to reagovat. Já jsem byl dotázán, co jsem dělal, když jsem o tom věděl. Napsal jsem novelu krizového zákonodárství a odevzdal jsem ji v létě. Problém je, že nejdříve se na ni vrhli politické strany a novináři, celou ji ztrhali. A pak, přiznávám se, na ni vrhly i některé resorty a uplatnily celou řadu připomínek. Tudíž to není o tom, že bychom se na to vykašlali. My jsme připravili velmi rychle komplexní novelu krizového zákonodárství, kterou psali odborníci na krizové řízení, předpokládám, vzhledem k vaší minulosti, pane senátore, pokud mohu takhle přímo oslovit, tak asi víte, kdo to psal... Naší snahou bylo jediné, na základě zkušeností z jara zákon, který je napsán na povodně, upravit tak, aby byl aplikovatelný i na jiné typy katastrof, než jsou ty povodně. To byla ambice. Samozřejmě, za tu dobu jsem se o sobě a svém resortu dozvěděl, co všechno chceme zakazovat a jaké máme různé postranní úmysly, omezovat právo na informace atd. Já pouze mohu konstatovat, že to politické zadání bylo jediné: posbírat stanoviska a doporučení odborníků, zejména na krizové řízení a zejména z Hasičského záchranného sboru ČR, upravit krizový zákon tak, aby byl lepší. Takže to jsme dělali, pane senátore.
Ten výsledek naší práce leží teď v meziresortu. Takže ve chvíli, kdy jsme zjistili, že se to nestihne, že ta ambice pustit tu velkou novelu do schvalování někdy v září, se prostě naplnit nedá...

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů