Mladí a vzdělaní lidé hledají své uplatnění jinde než ve školství a to by se do budoucna mohlo velmi negativně projevit v dalším poklesu úrovně vzdělávání. Celý systém trpí komplikovaností a bohužel také lhostejností vlády. Pro ODA je školství jednou z hlavních priorit. Problematiku školství chápeme jako nikdy nekončící cestu, na které je potřeba neustále pracovat a věnovat se jí. Učitelé nemohou čekat na předvolební dárky. Musíme saturovat jejich postavení ve společnosti. Musíme umět jejich náročnou práci ocenit.
Analýza expertů z think-thanku IDEA CERGE-EI z června tohoto roku prokázala pro Českou republiku nelichotivé prvenství: průměrné platy českých učitelů jsou vůbec nejnižší ze všech 28 zemí Evropské unie a navíc patří k nejnižším i mezi 35 ekonomicky nejvyspělejšími zeměmi světa (OECD). Mzdy českých učitelů dosahují pouhých 56 % platů vysokoškolsky vzdělaných pracovníků v ČR, přičemž průměr zemí OECD je 85 %.
„Studie IDEA PRO VOLBY 2017: „Nízké platy učitelů: Hodně drahé šetření“ rekapituluje odměňování učitelů v České republice, poskytuje i mezinárodní srovnání a osvětluje souvislosti, jak se učitelské platy promítají do kvality učitelského sboru a vzdělávání,” vysvětluje autor studie a výkonný ředitel IDEA CERGE-EI Daniel Münich.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV