„Kromě koordinace majetkoprávní přípravy bude město koordinovat také vypořádání dotačních podmínek s cílem předložit finální smluvní dokumentaci ke schválení zastupitelstvu. Vzhledem k tomu, že záměr parkovacího domu zčásti zasahuje do pozemků Terminálu B, které by vzhledem k poskytnuté dotaci neměly být zasáhnuty jiným projektem, budeme s poskytovatelem této dotace jednat o změně rozsahu dotačního projektu, neboť tím nedojde ke snížení počtu závazných indikátorů nutných k získání dotace. S investorem budeme dále spolupracovat na zpracování relevantního dopravního modelu, který je v této oblasti nezbytný. Výstavbu parkovacího domu považuji za správný krok, jelikož součástí navíc bude minimálně 33 trvalých parkovacích míst, která budou sloužit jako odbavovací parkoviště k vysazení a naložení cestujících. Tato místa by se měla nacházet v přízemí parkovacího domu, což bude pro vybraný účel nejkomfortnější a nejlogičtější,“ informuje primátor Pardubic Jan Nadrchal.
Parkovací místa v režimu K+R jsou nyní součástí Terminálu A. Aby však byly eliminovány případné kolize osobní dopravy a autobusů vyjíždějících a vjíždějících na Terminál B, mohou být tato stání nově k dispozici právě v budoucím parkovacím domě. „Máme za sebou společné jednání se společností Eurobit Real, která v dané lokalitě výstavbu parkovacího domu plánuje. Záměr byl projednán také na semináři pro zastupitele města, abychom měli zpětnou vazbu od nejvyššího městského orgánu. Tím, že stávající K+R stání v rámci Terminálu A budou přesunuta do budoucího parkovacího domu, získáme nejkratší a přímé propojení K+R míst s Terminálem B i jednotlivými nástupišti vlakového nádraží,“ podotýká náměstek pro dopravu Jan Hrabal.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV